Nastavte reklamy na Instagramu pomocí Facebooku

Dne 30. 9. spustil Instagram svoji reklamní platformu v celkem 30 zemích světa včetně České republiky. Tato sociální síť nebyla dosud zasažena reklamou. Když ale Facebook zaplatil za Instagram něco kolem miliardy dolarů, tak se dalo vcelku čekat, že ho bude chtít  využít k inzerci. Reklama může mít buď formu fotografie, nebo videa.

V tomto článku si krok za krokem projdeme postup, jak nastavit reklamu na Instagramu, a vyzkoušíme si konkrétně obrázkovou reklamu. Základem je kvalitní fotografie. Její formát určený pro reklamu měl být původně pouze čtvercový, ale může mít tvar i obdélníku orientovaného na šířku. Dohodli jsme se s naším klientem – e-shopem www.nejleginy.cz, že společně instagramovou reklamu vyzkoušíme. Na Instagramu převažují  spíše ženy, takže náš vybraný produkt, legíny pro ženy, na Instagram určitě patří.

Propojení Facebooku s Instagramem

Když se přihlásíme do firemní stránky Nejleginy.cz na Facebooku, tak si v záložce „Nastavení“ vybereme v levém menu položku instagramové reklamy (viz obrázek) a připojíme instagramový účet pro Nejlegíny.cz k jeho facebookové stránce. Vidíme, že počet sledujících je pouze jeden. To je tím, že účet na Instagramu byl založený teprve nedávno. Majitel e-shopu si přeje Instagram otestovat, zda by i díky němu mohl prodávat své zboží.

obr1

Tvoříme reklamu

Pro tvorbu instagramové reklamy musíme přejít do Power Editoru a zde vyplnit všechny náležitosti tak, jak jsme zvyklí z Facebooku. Účelem je zaujmout zákazníka na Instagramu a přivést ho do e-shopu, takže kupujeme kliky na web. Na úrovni sady máme možnost se rozhodnout, na jakých zařízeních se bude daná reklama zobrazovat. Plánujeme otestovat Instagram, takže necháme označený pouze ten a zbytek vypneme, jak je vidět na obrázku 2. Jako testovací rozpočet nastavíme 5 dolarů na den.

obr2

 

Na úrovni samotné reklamy vybereme obrázek sportovních legín, které patří na www.nejleginy.cz mezi bestsellery. Ideální rozměry obrázku jsou 1080 x 1080 pixelů, nicméně Power Editor nabízí možnost „ořezu“. Výzvu k akci, která je sice nepovinná, určitě neponecháme jen tak a zvolíme „koupit“. Reklamu poté označíme UTM tagy, abychom mohli sledovat její výkon v Google Analytics. Samozřejmě cílíme na ženy a vzhledem k testovacímu rozpočtu jen na věkovou skupinu, která vykazuje největší míru konverzí pro daný produkt z CPC kampaní a kampaní na Facebooku. Reklamu aktivujeme v pátek ráno s tím, že se po víkendu uvidí. Žádný majitel e-shopu nechce utrácet peníze jen tak, takže první výsledky musí být vidět vcelku rychle. Účel reklamy je tedy jasný – prodat.

obr3

A jak test dopadl?

 Počet zobrazení reklamy byl 4096 během 4 dnů.

  • Cílové skupině se reklama líbila, skóre relevantnosti ukazovalo slušných 8.
  • Také průměrný počet stránek webu zhlédnutých návštěvníky se nijak významně nelišil od průměru jiných kampaní klienta (Facebook, CPC) a dosáhl podobné hodnoty.
  • Zvýšil se počet uživatelů sledujících stránky klienta na Instagramu z jednoho člověka na 23 lidí.
  • Cena za proklik byla kolem 11 Kč, což je přibližně 4násobně více, než je dosahováno u stejného klienta u podobných CPC kampaní či kampaní na Facebooku.
  • Vzhledem k dosahované ceně za proklik jsme doporučili test zastavit.

Pro úplnost ještě dodáme, že konverze zaznamenána nebyla, ale to při daném vzorku samozřejmě nic neříká. Na změření konverzního poměru a případné detailní analýzy segmentu návštěvníků, kteří se proklikli na web z reklamy na Instagramu bychom potřebovali z hlediska statistiky a statistické chyby řádově stovky prokliků.

Co říci závěrem?

V tomto článku jsme se Vám snažili ukázat, jak reklamu na Instagramu spustit. U e-shopu www.nejleginy.cz Instagram určitě neupadl v nemilost a bude na něm dál přiměřeně aktivní. Pro mnoho firem se Instagram díky novým možnostem reklamy stane o to zajímavějším komunikačním a reklamním distribučním kanálem. Záleží na strategii každého klienta, jeho rozpočtu, produktu a dalších okolnostech. Určitě celé řadě klientů doporučíme minimálně reklamu na Instagramu vyzkoušet. A pokud test nedopadne? Doporučujeme ho po čase zopakovat, výsledky změřit a zanalyzovat. Vyvíjejí se totiž jak reklamní možnosti sociálních sítí, tak skladba a chování jejich fanoušků a následně i reklamní aktivity konkurentů. Se sociálními sítěmi se prostě vyplatí pracovat dlouhodobě a profesionálně, i když jsou to jen pronajaté distribuční kanály, na kterých se publikum, podmínky i možnosti neustále mění.

A co Vy? Také vyzkoušíte reklamu na Instagramu?

Komentáře