Co je nejlepší na Google+? Hangouts on Air!

Nastavte reklamy na Instagramu pomocí Facebooku
10 listopadu, 2015
Jak na optimalizaci videa pro YouTube?
14 února, 2016

V České republice jsme si moc nezvykli používat sociální síť od Googlu tak, jako je tomu například ve Spojených státech. Nicméně i tato sociální síť, která se snaží profilovat jako rádoby ta edukativní, má nejednu propracovanou funkci. V listopadu 2015 byla navíc spuštěna její nová verze. Pokud jste ještě nezaznamenali všechny novinky, tak jsou velmi přehledně k dispozici na tomto odkazu.

Služba Google Hangout, která je velmi podobná Skypu, již není součástí nové verze. Nicméně stále existuje na této samostatné stránce: https://hangouts.google.com/ (viz obr. 1). Zde vidíte, že můžete lidem ve svých kruzích posílat zprávy, zahájit telefonní hovor nebo videohovor. Vše zdarma. Takto můžete komunikovat až s devíti osobami najednou.

obr 1

Hangout on Air neboli možnost živého vysílání, o kterém je tento článek, je ale stále součástí Googlu+. A určitě si zaslouží samostatný článek, protože se vám může hodit v podnikání, například když se rozhodnete začít pořádat pravidelné webináře.

Jak začít s Hangouts on Air

K tomu, abyste mohli začít vysílat svůj první Hangout on Air, musíte mít logicky účet na Googlu+. Jen podotýkám, že pokud už třeba využíváte e-mailovou adresu na gmail.com, tak máte účet na sociální síti Google+ už vytvořen a stačí ho jen aktivovat.

Hangouts on Air jsou tedy součástí této sítě a díky této funkci můžete vysílat své živé konverzace do světa, což se hodí např. pro pořádání webinářů, jelikož toto řešení, na rozdíl od jiných, vás nebude stát vůbec nic. Vysílat můžete přímo na Google+ nebo z YouTube kanálu, ale klidně také ze svého webu, kde si pro účel vysílání můžete vytvořit třeba i speciální stránku. Pokud jste např. vzdělávací firma a chcete vysílat upoutávku nebo ukázku nového kurzu, tak můžete po skončení tento záznam zpřístupnit široké veřejnosti na YouTube kanálu. Toto je zvlášť užitečné, pokud se jedná o neplacený obsah (rady, tipy, názorné ukázky… atd.), který chcete dát svým potencionálním nebo stálým zákazníkům zdarma. Také není od věci před začátkem nebo během vysílání sesbírat od diváků dotazy na dané téma a následně na ně, obvykle po ukončení plánované části, odpovědět.

Hangout on Air není jen pro velké společnosti, jak by se mohlo zdát, ale využít ho mohou dost dobře i třeba koučové či psychologové, kdokoliv, kdo nabízí privátní konzultace. Tip – můžete také sdílet obrazovku a ukazovat třeba technické řešení nějakého problému. Pokud jste tedy například malá IT firma, může být tohle vhodný způsob, jak poskytovat zákaznickou podporu pro Vaše VIP zákazníky. Popřemýšlejte o tom. Můžete se tím odlišit od konkurence nebo tímto flexibilním řešením ušetřit čas Vašim zákazníkům.

Spouštíme Hangout on Air

V levém menu přejdeme na Hangouts, zvolíme Hangout on Air a klikneme na „vytvořit Hangout on Air“ (viz obr. 2).

obr2

Objeví se pop-up okno, kde vyplníte všechny důležité informace, které se týkají vysílání (viz obr. 3).

obr3

Jak vidíte, je třeba vyplnit název, popis a čas vysílání a zvolit publikum. Hangout nemusí být veřejný, může být jen pro určité lidi, které patří do nějakého kruhu. Pokud si vytvoříte kruh např. z vašich VIP klientů nebo spolupracovníků v rámci jedné firmy, můžete vysílat jen pro ně. Rovněž můžete přidat lidi, u kterých znáte jejich Google+ profil, ale nemáte je ve svých kruzích. V případě, že jste doteď neověřili svůj účet na YouTube, kam se bude vysílání automaticky ukládat, budete k tomuto vyzvání (obr. 4). Celým procesem ověření vás Google srozumitelně provede.

obr4

Po kliknutí na tlačítko sdílet bude Hangout on Air naplánován a Vy se dostanete přímo na stránku Google+ události, kde je možnost případné editace nebo sdílení (viz obr. 5).

obr5

Přeji Vám hodně štěstí s Hangouts on Air!

Tip na závěr: Pokud pořádáte veřejnou událost a stojíte o co největší účast, nezapomeňte ji propagovat na všech sociálních sítích, kde máte profil, na Vašem webu, rozeslat newslettery atd. Zkrátka a jednoduše dát vědět o plánovaném vysílání všemi možnými dostupnými způsoby.

Věra Kepková
Věra Kepková
Online marketing manager ve firmě WTFdigital