Facebook Meta – nová éra internetu

Reklama na Pinterestu – hodí se pro vaši firmu?
26 července, 2021

„Říkejte nám Meta,“ oznámil Mark Zuckerberg na výroční konferenci společnosti dne 28. 10. 2021. „Název Facebook už prostě nezahrnuje vše, co děláme.“ To je pravda… Facebook zastřešuje Instagram, WhatsApp, Messenger, brýle pro virtuální realitu Oculus Quest, platformu virtuální reality Horizon a další nástroje.

Celé prohlášení naleznete zde., popř. si poslechněte video.

Co znamená Meta?

Facebook Meta (metaverse = metavesmír) představuje virtuální realitu, kde se lidé mohou scházet, bavit, jít do práce, hrát hry, nakupovat, sledovat koncerty a mnoho dalších věcí, které si ještě ani neumíme představit. Tento 3D vizuální prostor má u uživatelů navodit dojem reálného světa i přesto, že se jedná o virtuální realitu.

Do metavesmíru se v budoucnu dostanete pomocí chytrého telefonu a dalších nových prostředků pro rozšířenou realitu, např. speciálních brýlí. Počítejte s tím, že tato platforma bude ještě více pohlcující, protože se budete nacházet přímo uvnitř zážitku. Např. cestování bude velmi jednoduché, bez uhlíkové stopy, bude se totiž jednat o teleportaci. Ambice projektu jsou veliké, Mark Zuckerberg plánuje získat pro myšlenku metavesmíru až miliardu uživatelů, chce podporovat digitální obchodování a vytvářet nová pracovní místa pro tvůrce obsahu a vývojáře. Krok za krokem společnost Meta nabírá nový, revoluční směr a určitě se máme na co těšit.

V souvislosti s tímto novým směrem bych ráda shrnula vývoj sociální sítě Facebook v roce 2021. Facebook pro firmy posouvá hranice možností, neustále testuje něco nového a vylepšuje se. Níže bodově sdílím to nejdůležitější, co se chystá.

Facebook aktualizuje zásady pro reklamu týkající se kryptoměn

Kryptoměny nabývají na důležitosti, a tak chce Facebook umožnit inzerci společnostem, které obchodují s kryptoměnou. Zvyšuje počet regulačních licencí z 3 na 27. Seznam způsobilých licencí naleznete zde. Více se  o kryptoměnách dočtete přímo na. blogu Facebooku.

Nové nástroje pro malé a střední firmy

Jedním z nich je Business Inbox v Messengeru, který v budoucnu umožní uskutečňovat video a audio hovory se zákazníky. Novinka je ve fázi testování. Další novinkou je Live Audio Rooms, která umožní pořádat živé konference na témata, která jsou pro zákazníka důležitá. Živé konference jsou reakcí na konkurenční aplikaci Clubhouse. Tuto novinku mohli zprvu využívat pouze známé osobnosti v USA, nyní již i ověřené účty. Nástroj pro rezervaci schůzek je přístupný pro všechny firmy. Je zdarma, umožní naplánovat schůzky přímo na facebookové stránce a lze jej synchronizovat s Google kalendářem. Více zde.

Přizpůsobení ochraně osobních údajů

Facebook se také v roce 2021 zavázal, že od 19. 1. 2022 odstraní kategorie týkající se potencionálně problematických a citlivých témat, aby na ně nešla cílit reklama. Tyto kategorie se týkají zdraví, rasové, etnické či politické příslušnosti, sexuální orientace, politické příslušnosti a náboženství. Podrobnosti zde.

WhatsApp tlačítko na Instagramu

Facebook firmám umožnil přidat whatsappové tlačítko, které vyzývá k zahájení konverzace (click-to-chat), do svého instagramového profilu. Facebook se tímto krokem snaží více využívat byznysový potenciál WhatsApp.

Instagram přidává Map Search pro vyhledávání firem v mapě

Zatím k dispozici pouze na Novém Zélandu a v Austrálii, ale to se může změnit. Uživatelé Map Search mohou objevovat firmy integrované přímo do aplikace, zjišťovat si informace o každé uvedené firmě a také zveřejňovat příspěvky označené daným místem. Praktická mapa, zvlášť pokud hledáte kavárnu, restauraci, obchody a další podniky.

Štítek preferovaný obchod na Facebooku

Zatím je ve fázi testování, ale brzo se můžeme této novinky dočkat globálně. Tento štítek se objeví u obchodů, které využívají Facebook shops, a garantuje spolehlivost a skvělou zákaznickou zkušenost. Štítek přitáhne větší pozornost k vašemu obchodu a zvýší zájmy o produkty. Podobně funguje např. Heureka a Ověřeno zákazníky.

Facebook Pay pro weby třetích stran

Dostupné zatím pouze v USA, ale pokud se osvědčí, Facebook tuto možnost rozšíří globálně. Jak Facebook na svém blogu vysvětluje, uživatelé již využívají Facebook Pay pro posílání peněz, nakupování či darování. Nově budou firmy moct přidat Facebook Pay mezi své platební metody přímo na svém webu. Zatím je tato možnost otevřená pouze pro obchodníky využívající platformu Shopify pro on-line obchody.

 

 

Věra Kepková
Věra Kepková
Online marketing manager ve firmě WTFdigital