Firemní profil na Twitteru. Ano či ne?

Nařízení o GDPR pro malé a střední firmy a její dopad na internetový marketing firem. Další změny čekejte od Nařízení ePrivacy!
6 dubna, 2018
Opustíte YouTube kvůli novince IGTV?
6 srpna, 2018

Co je Twitter a pro koho je vůbec dobrý? V Americe, kde je sociální síť Twitter velmi populární, tweetuje každý druhý. A u nás? V České republice jeho obliba mezi veřejností pokulhává a v oblíbenosti vede jednoznačně Facebook. Aktuálně máme kolem 400 000 uživatelů na Twitteru. Tweetují hlavně politici, novináři, celebrity a tyto osobnosti také získávají folowery nejsnáze, zvláště když publikují zajímavé až kontroverzní tweety jako např. mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček nebo moderátor Leoš Mareš. Pro zajímavost uvádíme link na oba profily:

Jiří Ovčáček Twitter – link na profil zde.

Leoš Mareš Twitter – link na profil zde.

Díky aplikaci SentiOne můžete zjistit o profilech na Twitteru spoustu zajímavých informací. Jiří Ovčáček na Twitteru zaznamenal v roce 2017 markantní nárůst popularity a celkový počet zmínek se posunul z 59 529 na dvojnásobek – 121 379. Toto číslo zahrnuje jeho tweety, tak i retweety všech ostatních a také komentáře na jeho tweety a retweety.

Twitterový profil může mít i Vaše firma, zvláště pokud je pro vás důležitý rychlý pohyb aktuálních informací směrem ven z firmy. Provozujete-li např. PR agenturu, vydavatelství či internetový informační portál, tohle je sociální síť pro Vás. Twitter je o rychlosti, tweetujeme o přítomném okamžiku. Tweetovat, co se stalo včera, je pozdě. To dejte na Facebook!

Definujte úspěch

Chcete to zkusit na Twitteru? Napřed si definujte úspěch a jak má vypadat. Mezi cíli, kterých chcete dosáhnout, může být např. následující:

  • zvýšení povědomí o Vaší činnosti, popř. produktu,
  • poskytování nejaktuálnějších informací ve Vašem oboru,
  • snížení nákladů na zákaznickou podporu,
  • zvyšování věrnosti Vašich zákazníků,
  • spojit se a sledovat leadery/influencery ve Vašem oboru.

Každý cíl musíte umět změřit, takže např. zvýšení povědomí o Vaší činnosti můžete měřit podle množství přihlášení se k odběru novinek na webu. Dobře si zmapujte současný stav, kolik nových odběratelů newsletteru v současnosti získáváte a kam se chcete za 3 měsíce pomocí Twitteru posunout.

Kdo je Vaše cílová skupina

Musíte vědět, koho chcete oslovit. Napovědět Vám mohou data o Vašich současných followerech. Začínáte-li úplně od začátku, položte si otázku, jaký unikátní obsah můžete Vašim followerům nabídnout. Kopírovat zprávy na Facebooku? To raději ne. Proč by Vás potom lidé měli sledovat ještě na Twitteru, když jim bude stačit být Vašimi fanoušky na Facebooku? Zamyslete se tedy nad unikátním obsahem pro tento komunikační kanál. Pokud ho nevymyslíte, tak raději profil ani nezakládejte a spokojte se s Facebookem. I správa facebookové stránky je pro některé firmy výzva sama o sobě.

Dobře vyplněné BIO

Bio neboli profilové informace musí být stručné a jasné. Už dobře vyplněné BIO je marketingový nástroj sám o sobě, takže neváhejte s přidáním tzv. CTA (call to action), česky tzv. výzva k akci. Co má uživatel na Vašem profilu udělat? Sledovat ho? Kontaktovat zákaznickou podporu? Přejít na webovou stránku? Pokud chcete např. měřit prokliky z Twitteru za web, můžete k tomu využít některý ze zkracovačů URL, kde jasně vidíte statistiku návštěv.

Hashtagy

Hashtagy jsou alfou a omegou Twitteru. O používání hashtagů jsme psali již v tomto článku.

Hashtagy umožňují klasifikovat obsah tak, aby Vaše tweety byly seskupeny s jiným relevantním obsahem. Díky hashtagům ostatní uživatelé Twitteru snadno najdou Váš obsah, stejně jako Vám pomáhají nacházet influencery a další zajímavosti ve Vašem oboru.

Pravidelná aktivita

Sledujte, retweetujte a přidávejte zajímavý obsah, a to pravidelně. Je jednoduché zaměřit se pouze na to, jak počet followerů roste. Bez Vašeho aktivního zapojení, vzájemné interakce a analýzy bude ale počet followerů jen pouhé číslo.

Tipy ke správě obsahu:

  • Odpovídejte na zprávy rychle. Twitter je rychlá sociální síť a před tím, než se nějaká zpráva objeví v tištěných médiích, můžete si být skoro 100% jistí, že to bude Twitter vědět jako první. Uživatelé očekávají podobnou rychlost i od Vás. Podle nejrůznějších výzkumů je očekávaná odpověď do jedné hodiny.
  • Retweetujte, lajkujte a sledujte účty na Twitteru, které pro Vás mají nějaký přínos.
  • Buďte interaktivní. Čím víc followerů máte, tím spíše se někdo zapojí. Nevíte si např. rady, zda Vaši službu rozšířit ještě o pár detailů? Zeptejte se na Twitteru. Řešíte re-design Vašeho loga? Zeptejte se na Twitteru. Chcete zjistit zpětnou vazbu k Vašemu zákaznickému servisu? Zeptejte se na Twitteru. A aby to bylo pro uživatele jednoduché a rychlé, použijte funkci hlasování pro zjištění kvality Vašich služeb.
Věra Kepková
Věra Kepková
Online marketing manager ve firmě WTFdigital