Co je Twitter a pro koho je vůbec dobrý? V Americe, kde je sociální síť Twitter velmi populární, tweetuje každý druhý. A u nás? V České republice jeho obliba mezi veřejností pokulhává a v oblíbenosti vede jednoznačně Facebook. Aktuálně máme kolem 400 000 uživatelů na Twitteru. Tweetují hlavně politici, novináři, celebrity a tyto osobnosti také získávají folowery nejsnáze, zvláště když publikují zajímavé až kontroverzní tweety jako např. mluvčí prezidenta Jiří Ovčáček nebo moderátor Leoš Mareš. Pro zajímavost uvádíme link na oba profily:
Jiří Ovčáček Twitter – link na profil zde.
Leoš Mareš Twitter – link na profil zde.
Díky aplikaci SentiOne můžete zjistit o profilech na Twitteru spoustu zajímavých informací. Jiří Ovčáček na Twitteru zaznamenal v roce 2017 markantní nárůst popularity a celkový počet zmínek se posunul z 59 529 na dvojnásobek – 121 379. Toto číslo zahrnuje jeho tweety, tak i retweety všech ostatních a také komentáře na jeho tweety a retweety.
Twitterový profil může mít i Vaše firma, zvláště pokud je pro vás důležitý rychlý pohyb aktuálních informací směrem ven z firmy. Provozujete-li např. PR agenturu, vydavatelství či internetový informační portál, tohle je sociální síť pro Vás. Twitter je o rychlosti, tweetujeme o přítomném okamžiku. Tweetovat, co se stalo včera, je pozdě. To dejte na Facebook!
Definujte úspěch
Chcete to zkusit na Twitteru? Napřed si definujte úspěch a jak má vypadat. Mezi cíli, kterých chcete dosáhnout, může být např. následující:
Každý cíl musíte umět změřit, takže např. zvýšení povědomí o Vaší činnosti můžete měřit podle množství přihlášení se k odběru novinek na webu. Dobře si zmapujte současný stav, kolik nových odběratelů newsletteru v současnosti získáváte a kam se chcete za 3 měsíce pomocí Twitteru posunout.
Kdo je Vaše cílová skupina
Musíte vědět, koho chcete oslovit. Napovědět Vám mohou data o Vašich současných followerech. Začínáte-li úplně od začátku, položte si otázku, jaký unikátní obsah můžete Vašim followerům nabídnout. Kopírovat zprávy na Facebooku? To raději ne. Proč by Vás potom lidé měli sledovat ještě na Twitteru, když jim bude stačit být Vašimi fanoušky na Facebooku? Zamyslete se tedy nad unikátním obsahem pro tento komunikační kanál. Pokud ho nevymyslíte, tak raději profil ani nezakládejte a spokojte se s Facebookem. I správa facebookové stránky je pro některé firmy výzva sama o sobě.
Dobře vyplněné BIO
Bio neboli profilové informace musí být stručné a jasné. Už dobře vyplněné BIO je marketingový nástroj sám o sobě, takže neváhejte s přidáním tzv. CTA (call to action), česky tzv. výzva k akci. Co má uživatel na Vašem profilu udělat? Sledovat ho? Kontaktovat zákaznickou podporu? Přejít na webovou stránku? Pokud chcete např. měřit prokliky z Twitteru za web, můžete k tomu využít některý ze zkracovačů URL, kde jasně vidíte statistiku návštěv.
Hashtagy
Hashtagy jsou alfou a omegou Twitteru. O používání hashtagů jsme psali již v tomto článku.
Hashtagy umožňují klasifikovat obsah tak, aby Vaše tweety byly seskupeny s jiným relevantním obsahem. Díky hashtagům ostatní uživatelé Twitteru snadno najdou Váš obsah, stejně jako Vám pomáhají nacházet influencery a další zajímavosti ve Vašem oboru.
Pravidelná aktivita
Sledujte, retweetujte a přidávejte zajímavý obsah, a to pravidelně. Je jednoduché zaměřit se pouze na to, jak počet followerů roste. Bez Vašeho aktivního zapojení, vzájemné interakce a analýzy bude ale počet followerů jen pouhé číslo.
Tipy ke správě obsahu: