Úspěšný marketing na Instagramu

Už jste zkusili funkci hlasování na Twitteru?
24 března, 2016
Reklamní kampaně na LinkedIn – přehledně
17 června, 2016

Instagram je sociální platforma fotografií a videí, kam se každý měsíc připojí přes 400 miliónů uživatelů z celého světa a kde denně přibude více než 80 miliónů fotek. Toto kolektivní poblouznění jednou z nejmladších sociálních sítí, která umožňuje lidem pohrát si s fotografií či s videem skoro jako profesionálové, má velikou budoucnost. Ostatně v jeho rostoucí potenciál věří i Mark Zuckerberg, jinak by si tuto platformu přeci v roce 2012 nekoupil.

A co firmy? Ano, i ty už pochopily, že právě prostřednictvím Facebooku tam mohou nastavovat svoji reklamu, a tudíž oslovit ještě více lidí. V České republice jsou stále firmy, jejichž konkurence s Instagramem ještě ani nezačala, tudíž je zde pořád prostor stát se průkopníkem ve svém oboru. V tomto článku si tedy probereme pár principů úspěšného marketingu na Instagramu.

Seznamte se s hashtagy

Hashtagy #. Jejich správný výběr a použití je absolutně kruciální k tomu, abyste našli a byli nalezeni. Věnujte proto dostatečnou pozornost výběru těchto klíčových slov, neboť ona rozhodují o tom, zda se Vaše foto či video zobrazí těm správných lidem. Více jsme psali zde.

I když podnikáte v České republice, neomezujte se na český jazyk. Klidně používejte angličtinu, pokud je to jazyk Vašich klientů nebo pokud se to hodí do Vašeho podnikání – např. móda či kosmetika.

Jak tedy vybrat správně hashtagy např. pro vysoce konkurenční odvětví módy?

Oblast podnikání: #streetwear #moda #fashion

Kategorie produktu: #panskamoda #tričko #tshirt #obleceni #clothes

Specificita produktu: #biobavlna #biocotton #bioproducts

Lokalita: #Praha #Prague #CzechRepublic

Pro správný výběr a analýzu hashtagů určitě můžete používat nástroje, jako jsou např. Hastagify nebo Websta.

Nástroje pro zjednodušení práce

Abyste mohli efektivně spravovat sociální sítě, můžete využít nástrojů, které jsou dostupné volně na internetu. Pomocí nich můžete organizovat, plánovat a analyzovat Vaše působení na sociálních sítích. Speciálně pro Instagram existuje IconoSquare, který přehledně organizuje statistiku Vašeho účtu, doporučí dobu, ve kterou je nejvhodnější publikovat obsah nebo pomůže se soutěžemi. Podobně funguje např. i Later či Schedugram. Je zde možnost bezplatného vyzkoušení účtu, než přejdete na placený tarif.

Pokud ale s Instagramem ve firmě teprve začínáte, tohle zatím nepotřebujete. Instagram bohužel zatím nenabízí svou vlastní analytiku. Ale co zkusit rozhodně můžete, jsou nástroje zdarma.

Simply measured

Nabízí jednoduché reporty s důležitými metrikami zdarma. Musíte ovšem splňovat podmínku, že Váš účet na Instagramu má méně než 25 000 followerů. Název účtu vložte zde.

Locowise

Opět verze zdarma, která nabízí např. porovnání Vašeho účtu s jinými a také benchmark několika nejdůležitějších metrik. Vyzkoušet můžete zde.

Důležitost vizuálu

Instagram je na vizuálu a estetičnosti založený. Váháte, zda přidat tu či onu fotku ? Raději žádnou než špatnou fotku! Fotky a videa musí být na první pohled atraktivní a zajímavé, aby zaujaly i Vaše potenciální zákazníky. Naštěstí Instagram poskytuje výběr filtrů, díky kterým můžete své vizuály vylepšit. A co není k dispozici přímo v samotném Instagramu, můžete najít v jiných aplikacích, které si stáhnete do mobilu. Např. aplikace Afterlight nabízí 75 unikátních filtrů. S Picaframe budeme mít zase v malíčku rámečky fotografií.

Ambasadoři značky

Máte na Instagramu fanoušky, kteří si bezmezně zamilovali Vaši značku? Radujte se a projevte jim uznání tím, že budete na oplátku sdílet jejich obsah. Posílíte tak oboustrannou komunikaci s  Vaší komunitou, zviditelníte se a pravděpodobně získáte ještě více popularity. Stáhněte si do telefonu aplikaci Repostapp, která je zdarma pro Android a iPhone.

Budeme soutěžit

Pokud začínáte s Instagramem, asi budete řešit, kde sehnat relevantní followery. Jednou z možností je soutěž o Váš produkt. Zadání může být např. takové, aby se dotyčný vyfotil s Vaším produktem při určité činnosti a označil ho určitým hashtagem. Mechanika výběru vítěze musí být jasná. Může ho vybrat odborná porota, nebo se můžete rozhodovat dle počtu lajků u příspěvku.

Např.: Vyfoťte se ve Vaší oblíbené sukni, až si půjdete s kamarádkou sednout na kafe, a tuto fotku označte hashtagem #ChciNovouLetniSukni. Vítězka příspěvku s největším počtem lajků získá novou sukni na léto. Soutěžit můžete od 1. 6.–15. 6.2016 Těšíme se na originální příspěvky!

Dejte o soutěži na Instagramu vědět! Použijte k tomu nejen další sociální sítě, ale klidně pošlete informace o právě probíhající soutěži i e-mailem.

Přeji hodně štěstí s Instagramem!

Věra Kepková
Věra Kepková
Online marketing manager ve firmě WTFdigital