Vánoce na sociálních sítích

Opustíte YouTube kvůli novince IGTV?
6 srpna, 2018
Více followerů na Instagramu? Optimalizujte svůj profil!
14 ledna, 2019

Má vaše firma vánoční strategii prezentace na sociálních sítích? Měla by ji mít? Určitě ano! Nechat věci volně plynout a zvýšit třeba jen rozpočet na kampaně bez nějaké hlubší analýzy je docela škoda. Vánoce bývají pro spousty prodejců hotové žně a každá vydělaná koruna jim pomůže hned po novém roce, kdy nám Google Analytics hlásí dočasný propad u většiny našich klientů. V lednu se prostě ochota utrácet snižuje a nebýt Valentýna, tak u některých prodejců je mrtvo i v únoru. Každý e-shop to má samozřejmě jinak, ale trend je jasný. Jak tedy během Vánoc prezentovat svoji firmu co nejlépe? Některé tipy sdílíme v tomto článku. Můžete se inspirovat.

  • Vánoční výzdoba on-line a off-line

Pokud vaše firma či e-shop má kamennou prodejnu, je jasné, že vánoční dekorace je na místě. Jako bonus získáte spoustu foto/videomateriálu, který lze následně vkládat na sociální sítě. Fantazii se meze nekladou, originalita vítána. Velké značky tradičně změní úvodní fotografii či úvodní video na Facebooku a přizpůsobí ho vánočním svátkům. Tip: Využijte úvodní fotografii na Facebooku k upozornění na vánoční otevírací dobu či slevu na určité produkty.

  • Hashtagy

Instagram, Twitter… Sociální sítě, které používají hashtagy musí unášet vaši firmu na vlně Vánoc. Takže #Vánoce #Vánoce2018 #dárek #TipNaDárek #vánočnínákupy a další hashtagy – to je přesně ten správný směr.

  • Vánoční soutěž

Soutěže na sociálních sítích jsou velmi oblíbené, tak proč nějakou nevytvořit? Není to nic složitého, pamatujte na pravidla a na to, aby cena souvisela s vaší značkou. (Proč dávat jako cenu iPhone, když prodáváte kosmetiku?) Můžete zkusit soutěž na Facebooku nebo Instagramu. Soutěžící by měli k získání ceny vyvinout přiměřenou námahu. Trochu přemýšlet, trochu něco vyfotit, trochu být originální…

Nechce se vám do soutěže? Tak můžete vytvořit zajímavý e-book nebo video s návodem k produktu v akci, které budou zdarma ke stažení na webu.

  • Instagram stories a Facebook stories

S obojím se dá hezky pohrát, hledat cesty, jak zaujmout co největší okruh uživatelů. Je to prostor pro demonstraci vánoční nálady u vás ve firmě, ať už v kanceláři, nebo v kamenné prodejně. Ukažte zákulisní dění, podělte se o atmosféru na firemním večírku či ukažte vánoční výzdobu.

  • Reklama na sociálních sítích

Reklama na Facebooku či na Instagramu ve vánočním kabátě, plná exkluzivních nabídek a slevových kódů je určitě správná cesta. Zkuste vymyslet, jak dát zákazníkovi větší hodnotu za stejně nebo méně peněz. Můžete si dovolit přidat k jeho objednávce něco zdarma, dát slevu na příští nákup či slevu na související produkt? Tohle zákazníci určitě ocení.

  • Událost na Facebooku / Facebook Live

Pokud to povaha vašeho businessu dovoluje, můžete uspořádat vánoční setkání pro klienty a stálé zákazníky, které kromě vánoční atmosféry budou nabízet možnost speciálních slev a akcí na vaše produkty či služby. Nechcete v tomto okamžiku nic prodávat? A co vánoční workshop na téma „Jak zabalit dárek?“ Balte samozřejmě vlastní produkty a klidně to můžete ukazovat i živě na Facebooku pomocí funkce Facebook live.

Jak vidíte, možností, jak nalákat zákazníky, je spoustu. Stačí si jen vybrat ten, který vám bude nejvíc vyhovovat.

Věra Kepková
Věra Kepková
Online marketing manager ve firmě WTFdigital