Má vaše firma vánoční strategii prezentace na sociálních sítích? Měla by ji mít? Určitě ano! Nechat věci volně plynout a zvýšit třeba jen rozpočet na kampaně bez nějaké hlubší analýzy je docela škoda. Vánoce bývají pro spousty prodejců hotové žně a každá vydělaná koruna jim pomůže hned po novém roce, kdy nám Google Analytics hlásí dočasný propad u většiny našich klientů. V lednu se prostě ochota utrácet snižuje a nebýt Valentýna, tak u některých prodejců je mrtvo i v únoru. Každý e-shop to má samozřejmě jinak, ale trend je jasný. Jak tedy během Vánoc prezentovat svoji firmu co nejlépe? Některé tipy sdílíme v tomto článku. Můžete se inspirovat.
Pokud vaše firma či e-shop má kamennou prodejnu, je jasné, že vánoční dekorace je na místě. Jako bonus získáte spoustu foto/videomateriálu, který lze následně vkládat na sociální sítě. Fantazii se meze nekladou, originalita vítána. Velké značky tradičně změní úvodní fotografii či úvodní video na Facebooku a přizpůsobí ho vánočním svátkům. Tip: Využijte úvodní fotografii na Facebooku k upozornění na vánoční otevírací dobu či slevu na určité produkty.
Instagram, Twitter… Sociální sítě, které používají hashtagy musí unášet vaši firmu na vlně Vánoc. Takže #Vánoce #Vánoce2018 #dárek #TipNaDárek #vánočnínákupy a další hashtagy – to je přesně ten správný směr.
Soutěže na sociálních sítích jsou velmi oblíbené, tak proč nějakou nevytvořit? Není to nic složitého, pamatujte na pravidla a na to, aby cena souvisela s vaší značkou. (Proč dávat jako cenu iPhone, když prodáváte kosmetiku?) Můžete zkusit soutěž na Facebooku nebo Instagramu. Soutěžící by měli k získání ceny vyvinout přiměřenou námahu. Trochu přemýšlet, trochu něco vyfotit, trochu být originální…
Nechce se vám do soutěže? Tak můžete vytvořit zajímavý e-book nebo video s návodem k produktu v akci, které budou zdarma ke stažení na webu.
S obojím se dá hezky pohrát, hledat cesty, jak zaujmout co největší okruh uživatelů. Je to prostor pro demonstraci vánoční nálady u vás ve firmě, ať už v kanceláři, nebo v kamenné prodejně. Ukažte zákulisní dění, podělte se o atmosféru na firemním večírku či ukažte vánoční výzdobu.
Reklama na Facebooku či na Instagramu ve vánočním kabátě, plná exkluzivních nabídek a slevových kódů je určitě správná cesta. Zkuste vymyslet, jak dát zákazníkovi větší hodnotu za stejně nebo méně peněz. Můžete si dovolit přidat k jeho objednávce něco zdarma, dát slevu na příští nákup či slevu na související produkt? Tohle zákazníci určitě ocení.
Pokud to povaha vašeho businessu dovoluje, můžete uspořádat vánoční setkání pro klienty a stálé zákazníky, které kromě vánoční atmosféry budou nabízet možnost speciálních slev a akcí na vaše produkty či služby. Nechcete v tomto okamžiku nic prodávat? A co vánoční workshop na téma „Jak zabalit dárek?“ Balte samozřejmě vlastní produkty a klidně to můžete ukazovat i živě na Facebooku pomocí funkce Facebook live.
Jak vidíte, možností, jak nalákat zákazníky, je spoustu. Stačí si jen vybrat ten, který vám bude nejvíc vyhovovat.