Facebook Messenger: stručný návod

videoreklama
5 tipů, jak využít video na sociálních sítích
11 září, 2019
Jak se bezpečně přihlásit na Facebook
31 ledna, 2020

Facebook Messenger patří mezi nejpoužívanější aplikace dnešní doby a určitě najdete způsob, jak ho využít pro marketing vaší firmy. Tento článek vám s tím pomůže. Napřed si ale prosvištíme základní pojmy.

Co je Facebook Messenger?

Jedná se o aplikaci, která slouží jako platforma pro výměnu zpráv, fotek, videí, lze přes ní posílat soubory a komunikovat s ostatními. Aplikace rovněž podporuje hlasové hovory a videohovory. Umí toho docela hodně, takže vás asi nepřekvapí, že tuto aplikaci používá každý měsíc 1,3 biliónu lidí (dle SocialMediaToday).

Co je Facebook Messenger marketing?

Facebook Messenger využívá tzv. chatbotu, je což nástroj pro automatickou komunikaci. V podstatě se jedná o software, jehož úkolem je komunikace s uživateli. Chatboty obecně jsou naprogramovány tak, aby pomohly odpovídat na nejčastější základní otázky zákazníků, a tak zefektivnily a nastartovaly komunikaci. Je to sice robot, ale použijete-li ho správně, usnadní vám práci.

Chatbot Facebooku se používá pro marketingové účely. Pokud ho začnete používat, získáte následující data o uživatelích:

  • Kontaktní údaje: Konverzace na Facebook Messengeru nejsou anonymní. Facebook vám pošle informace o identitě lidí, kteří komunikují skrze zprávy, včetně všech kontaktních informací, které má k dispozici.

I po ukončení komunikace můžete „získané údaje“ následně využívat:

  • Push notifikace (= krátké informační zprávy). Kdokoli, kdo zprávu vaší stránce pošle, může být osloven i později, takže k němu můžete směřovat následné kampaně, speciální nabídky, doplňkové produkty apod.
  • Uživatele, kteří s vámi navázali komunikaci přes Facebook Messenger, můžete opětovně oslovit reklamní kampaní na Facebooku.

Organický dosah na Facebooku moc nefunguje…

A tento fakt hodně firem oplakalo, protože to znamená víc platit za reklamu. Je zde ale ještě jedna cesta, která skoro nic nestojí, a tou je právě chatbot na webu. Váš web má nějakou návštěvnost, které můžete využít, tedy pokud zrovna nezačínáte. Když si tedy nastavíte Facebook Messenger na webu, můžete se svést na vlně organického trafiku. Uživatelé, kteří na váš web přišli, jsou v nějaké fázi nákupního procesu, takže pravděpodobnost, že vám pošlou zprávu, je docela veliká. Některé jejich otázky se budou zřejmě opakovat a zde je příležitost pro robota, aby automaticky odpovídal. Někdy bude samozřejmě třeba zkušený zaměstnanec. Tohle si musí každá firma otestovat a doladit.

Přidejte odkaz Facebook Messengeru na web nebo na Facebook (nebo obojí!)

Pokud chcete, aby si s vámi uživatelé přes Facebook více komunikovali, tak si na facebookové stránce hned pod úvodním obrázkem můžete nastavit posílání zpráv facebookové stránce. Nebo můžete použít odkaz na Messenger, který si necháte vložit na web. Najdete jej v nastavení facebookové stránky, záložka Messenger.

Propagujte Facebook Messenger

Je zde samozřejmě i způsob placené propagace: můžete založit přímo kampaň, která bude vybízet uživatele, aby s vámi komunikovali. Při tvorbě samotné kreativy máte na výběr, zda má přijít uživateli pouze zpráva, nebo zpráva s obrázkem. Asi uhodnete, že vám doporučím, abyste neváhali a vytvořili zprávu s obrázkem. Věřím, že později přibyde i možnost zpráva s videem. Rovněž můžete zprávu personalizovat a pozdravit uživatele jménem. A pokud už investujete peníze do propagace, tak se zamyslete i nad otázkami, které může uživatel pravděpodobně položit. Někdy je to lehké, protože vás napadnou přímo v souvislosti s menu webu, ale ověřte si ve firmě u kolegů, kteří mají na starosti kontakt se zákazníky, na co se lidé nejčastěji ptají.

Závěrem

Částečná automatizace této činnosti je super a může vám a vaší firmě zvýšit prodejní konverze. Nutno dodat, že člověk je pořád nenahraditelný, a pokud si zapnete reklamu na Facebook Messengeru třeba v rušném vánočním období, je dobré mít člověka, který se tomu bude věnovat a bude umět lidem dobře a zkušeně odpovídat na jejich dotazy a skvěle poradit.

Věra Kepková
Věra Kepková
Online marketing manager ve firmě WTFdigital