S velkou pravděpodobností jste již tento formát viděli na některé sociální síti nebo na internetu. Pravdou je, že GIF se těší veliké popularitě, a to díky svému často humornému obsahu, který snadno zaujme. Pokud se to s nimi nepřehání, nutno dodat.
Formát GIF již existuje pěknou řádku let, ale za jeho rostoucí popularitu mohou z velké části právě sociální sítě. Je to jedna z forem obsahu, díky které můžete zviditelnit svůj produkt či službu, ohlásit speciální akci či slevu nebo jen popřát hezký víkend Vašim fanouškům či followerům.
Pokud Vás láká využití těchto krátkých animovaných obrázků ve Vaší strategii na sociálních sítích, čtěte dále. Dozvíte se, že přidat si GIF např. na Váš Twitter není nic těžkého. Tak proč to nevyzkoušet?
Giphy a další
Abyste našli vhodný GIF pro Váš příspěvek, můžete vyzkoušet Giphy.com, což je populární vyhledávač těchto formátů. Jeho výhodou je i fakt, že Vám navíc dovolí vytvořit si svůj vlastní GIF, např. z videa, které jste vložili na YouTube. Podobně je na tom i Makeagif.com, kde si rovněž můžete vytvářet GIF formát dle aktuální potřeby. Na vyhledávání již vytvořených GIF formátů Vám dobře poslouží i stránky Tenor nebo Tumblr. Za prozkoumání stojí i vyhledávač Reactiongif.com, díky kterému vyhledáte určitý GIF dle reakcí – humorný, šokující, smutný… apod.
Publikujeme GIF
Na Facebook umístíte GIF tak, že zkopírujete jeho URL a přidáte jej buď jako status, jako komentář, nebo se dá vložit i na Facebook Messenger. Mimochodem ve Facebook Messengeru máte přístup přímo ke GIFům, které můžete vyhledávat dle určitých klíčových slov, které zadáváte do vyhledávání. Celkem čerstvou novinkou je, že Facebook umožnil nahrávat formát GIF i do své reklamní platformy.
Na obrázku níže vidíte URL ve vyhledávači Giphy.com, kterou je třeba zkopírovat a vložit. Tuto URL, která bude mít vždy koncovku na gif.com, rovněž stáhnete, když levým tlačítkem myši kliknete na vybraný obrázek. Při vkládání nenechávejte tuto URL viditelnou v příspěvku, po načtení GIFu ji můžete umazat. Můžete samozřejmě použít i tlačítka sociálních sítí.
I Twitter si rozumí s tímto formátem. Máte ho přímo v nabídce, když publikujete tweet. Stačí si vybrat a kliknout na „vložit GIF“. Pokud Vám nabídka Twitteru nevyhovuje a chcete GIF vložit odjinud, zkopírujte URL jinde a vložte ho na Twitter stejně, jako kdybyste chtěli vložit obrázek.
Instagram není úplně přátelský ke GIF formátu, ale pokud tam přece jen chcete nějaký vložit, jde to. Budete muset ovšem převést formát GIF na nějaký jiný, Instagramem podporovaný. Jejich úplný seznam najdete zde. Můžete zkusit i např. tento on-line konvertor zdarma.
Když budete chtít vložit GIF z vyhledávače Giphy na Instagram, tak budete požádáni o emailovou adresu, na kterou Vám bude zaslán GIF ve formátu MP4, který už pak na Instagram jen vložíte.
LinkedIN zůstává zatím pozadu. V USA je možné publikovat GIF v novém příspěvku. U nás si zřejmě ještě chvilku počkáme.
GIF si samozřejmě můžete nechat vyrobit na míru, když požádáte šikovného grafika. Pro firemní stránku na Facebooku je tohle často nejlepší varianta, obzvlášť při uvádění nového produktu/služby na trh. Tato varianta je atraktivní i proto, že ji můžete sladit s bannery pro jiné reklamní platformy, jako je Sklik nebo Adwords.