Pracujete správně s kartami na facebookové stránce?

Nejčastější chyby v komunikaci na sociálních sítích
2 listopadu, 2016
Formát GIF na sociálních sítích – znáte ho?
13 února, 2017

Firemní stránka na Facebooku nabízí užitečné možnosti, které souvisí s prezentací produktů a služeb. Tento článek je věnován správě nabídky karet, kterou můžete zdarma využít, a přidání tlačítka „obchod“. Pro marketing na Facebooku je přidání tohoto tlačítka velmi žádoucí, pokud máte e-shop.

Když kliknete v levém menu na „spravovat karty“, zjistíte, že kromě standardní šablony Vám tato sociální síť nabízí i další, dle typu Vašeho podnikání.

obr1

Ať už nabízíte odborné služby, provozujete e-shop, či jste veřejně známá osoba, najdete zde šablonu pro danou aktivitu. Je jich celkem 7, včetně té standardní. Určitě je tedy prozkoumejte a vyberte si, jaká by Vám nejlépe vyhovovala. Jsou navrženy tak, aby se lidé na Facebooku s Vámi mohli lépe spojit. Liší se nabídkou tlačítek na stránce – jiné primární tlačítko má šablona s odbornými službami a jiné bude mít např. e-shop. Rovněž jsou zde různě předdefinovány názvy jednotlivých karet a jejich pořadí. Pořadí karet lze měnit a některé karty nemusíte používat vůbec, pokud se Vám to nehodí.

obr-2

Vezměme v úvahu, že např. provozujete e-shop a rádi byste přidali nějaké produkty přímo na facebookovou stránku. Vyberete si tedy šablonu pro nakupování, která má pro Vás důležitou kartu „obchod“. Princip obchodu je jednoduchý a praktický. Umožní Vám vytvořit zjednodušenou nabídku produktů přímo na Facebooku.

Tato nabídka obsahuje:

  • název produktu,
  • cenu,
  • popis,
  • URL k přesměrování do e-shopu.

Můžete tam umístit např. Vaše bestsellery internetového prodeje, speciální nabídky či výprodejové položky. Pokud si chcete kartu „obchod“ umístit na Váš Facebook, musíte být administrátory stránky. Vyberete tedy šablonu nakupování a začnete ji konfigurovat. Je třeba, abyste si přečetli a odsouhlasili obchodní podmínky, které např. řeší, jaký typ produktů lze do obchodu umístit, doručování a data uživatelů.

obr3

Dále budete požádáni uvést měnu obchodu a stručně popsat, jaký sortiment prodáváte.

obr6

Poté je třeba nastavit, jak může zákazník dokončit nákup. Doporučuji zvolit spíše možnost přesměrování do e-shopu než možnost posílat zprávy. Tedy pokud opravdu nemáte ve firmě člověka, který by se tomu mohl věnovat a rychle reagovat na dotazy zákazníků.

obr4

Produkty už pak přidáte snadno. Zamyslete se, k jakým produktům chcete přitáhnout pozornost. Pro Mikroshop.cz je to např. facebookový bestseller – Adaptér na mobilní telefony. Můžete navíc zakliknout, že chcete doporučit určité produkty, čímž se automaticky umístí v obchodě na prvních místech. Nepřehlédněte ani možnost přidané produkty sdílet na facebookové stránce.

Až budete příště prohlížet záložku „přehledy“ na facebookové stránce, můžete si všimnout, že se tam objeví jeden nový přehled s názvem „obchod“.

obr7

Co bude dál?

Troufáme si odhadnout, že se Facebook připravuje na integraci nákupní platformy. Tak uvidíme, jak dlouho to bude trvat.

Věra Kepková
Věra Kepková
Online marketing manager ve firmě WTFdigital