Pinterest – založte si firemní profil

Říká se, že Facebook dokumentuje Vaši minulost, Twitter a Snapchat odráží Vaši přítomnost a Vaši budoucnost si prohlížíte na Pinterestu. Na Pinterest totiž lidé chodí plánovat a čerpat inspiraci. Najdete zde tzv. „piny“ ke všemu, co plánujete udělat, co chcete zažít či nakoupit, roztříděné na jednotlivých nástěnkách. Prokrastinovat můžete na všech sociálních sítích, ale na Pinterestu to jde obzvlášť jednoduše, protože každý má sny a plány.

Kde je tedy obchodní potenciál Pinterestu pro fimy?

Jsou to samotné obrázky, kterým se říká „piny“ a které bývají tématicky uspořádány na jednotlivých nástěnkách, které si zde lidé a firmy mohou libovolně tvořit. Když jako potenciální zákazník na Pinterestu kliknete na obrázek, navede Vás na zdrojovou stránku, což může být např. eshop, kde načerpáte další informace a přiblížíte se tak „nenásilnou formou“ k nákupu. Pinterest jako vizuálně orientovaná obrázková sociální síť nabízí firmám a podnikatelům možnost prezentace svých výrobků a služeb velmi nenásilnou formou a má dokonce k dispozici i nákupně naladěné publikum, které zrovna může plánovat, co si pořídí do bytu či kam pojede na dovolenou. Pokud si založíte firemní profil na Pinterestu, pomůže Vám i z hlediska SEO, protože si vytvoříte zpětné odkazy na Váš web.

Česká republika na rozdíl od zahraničí jeho kouzlo zatím neobjevila, ale situace se může kdykoliv změnit. Význam Pinterestu celosvětově roste, takže přibývají další jazykové mutace a Pinterest máme dispozici i v češtině. Většinu (85 %) publika na Pinterestu tvoří ženy, takže pokud má Vaše firma výrobky a služby určené pro ně, tak neváhejte a založte si zde firemní profil. Za prvé, Pinterest není pro firmu z hlediska správy tak časově náročný jako např. Facebook. A za druhé, z Pinterestu k Vám mohou na firemní web začít chodit zákazníci, kteří zrovna náhodou objevili, co hledali. Tak proč jim nejít trochu naproti? Dle nejnovějšího celosvětového výzkumu je na Pinterestu 67 % generace zvané Millennials a 80 % z nich zde hledá věci, které si chce v budoucnu pořídit. Více zde.

Pro které firmy je užitečné založit profil na Pinterestu?

Pokud je Váš výrobek nebo služba vizuálně atraktivní, tak je to právě pro Vás. Sem patří např. cestovní kanceláře, móda, kosmetika, design, architektura, ale i dobrá restaurace zde může prezentovat své profesionálně vyfocené pokrmy. Nicméně vizuálně atraktivní výrobek není podmínka. Pokud se živíte jako kouč a uděláte si nástěnku s motivačními citáty, je to také způsob, jak zaujmout. Takže testujte, vyhodnocujte a buďte kreativní. Stejně jako na Instagramu i zde je kladen velký důraz na fotku neboli „pin“ jako takový. Čím zajímavější a poutavější, tím lépe.

douglas

Firemní profil na Pinterestu Vám na rozdíl od soukromého nabídne i analytické přehledy, takže můžete sledovat a porovnávat jednotlivé „piny“ a zjistit, jaký obsah je nejatraktivnější. Rovněž se dozvíte demografické informace o Vašich fanoušcích včetně jejich zájmů a aktivity na Pinterestu. Jinými slovy na rozdíl od soukromého účtu získáte přehled i čísla nutná k tomu, aby Vaše firma vytvářela zajímavý obsah na této sociální síti.

Firemní profil založíte jednoduše pomocí tohoto návodu:

https://business.pinterest.com/en/set-your-business-account

Založili jste si na Pinterestu soukromý účet a rádi byste ho převedli na firemní? U Pinterestu je tohle možné jedním kliknutím.

firemni pinterest

A co inzerce pro firmy na Pinterestu?

Chcete použít Pinterest k propagaci Vaší firmy? Musím Vás zklamat. Reklama v podobě „promoted pins“ zatím v České republice možná není. Ale podnikatelský úspěch přeje připraveným a proč se na nové možnosti, které přináší sociální sítě Vaší firmě, nepřipravit hned? Co možné je, je funkcionalita Pinterestu v nastavení profilu, pomocí které snadno propojíte Pinterest se soukromým profilem na Facebooku či Twitteru, takže přeci jen se nabízí nějaká možnost, jak zvýšit dosah „pinů“ již nyní.

Pár tipů na závěr:

  • Upřednostňujte kvalitu před kvantitou. Na Pinterestu nemusíte publikovat každý den, dokonce ani každý týden, dbejte ale na originální a nápaditý obsah. Apelovat na kvalitu fotografií snad nemusím.
  • Spolupracujte v komunitě. Když tvoříte nástěnku, můžete vyzvat jiné uživatele Pinterestu, aby ji začali tvořit s Vámi. Je-li tím „jiným uživatelem“ Váš kolega z kanceláře či šikovný podřízený, není všechna práce jen na Vás. 🙂
  • Myslete na klíčová slova, když hledáte názvy pro jednotlivé nástěnky či píšete popisky k jednotlivým „pinům“. V popiscích „pinů“ můžete používat hashtagy.
  • Máte nějakou speciální či časově omezenou nabídku? Upozorněte na ni i na Pinterestu tím, že pro ni vyrobíte nápaditou nástěnku a následně pozorně sledujete její analytiku.

A co Vy, obohatíte svůj marketing na sociálních sítích pro Vaši firmu také o Pinterest?

Věra Kepková

Content Manager & Founder of WTFdigital, s.r.o.

Komentáře