Výhody a nevýhody nových funkcí firemního profilu na Instagramu

Na konci srpna Instagram konečně nabídnul českým uživatelům možnost přepnout si soukromý profil na Instagramu na firemní. Máte už tedy přepnuto? Není to proces nijak těžký a navíc jdou s ním ruku v ruce benefity, kterých jako firma můžete využít. Přepnout na firemní profil není žádná povinnost, ale pokud se Vám hodí některá z jeho výhod, neváhejte. Návod, jak přepnout, najdete zde.

Výhoda číslo 1

Firemní adresa, telefon a e-mail jsou snadno přístupné přímo z aplikace. Potencionální zákazník přijde na Váš instagramový profil a výše zmíněné informace má přímo pod nosem. Jedním dotekem displeje Vám může rovnou zavolat, poslat e-mail nebo si nechat ukázat na mapě trasu, kudy se k Vám dostane. Takže už žádné klikání na URL webu a následné hledání záložky kontakt.

Nevýhoda: Žádná není. Všechno výše zmíněné firmě jen prospěje.

Výhoda číslo 2

Analytické přehledy jsou přímo v aplikaci. Co z nich vyčtete? Přímo ve Vaší dlani budete mít nejdůležitější metriky, jako je dosah, zobrazení, nejlepší příspěvky a reakce na ně. Dále pak i informace o Vašich followerech. Dozvíte se, kolik je jim let, odkud jsou, jakého jsou pohlaví a kdy jsou nejčastěji na Instagramu. Užitečné informace, se kterými se dá dále pracovat.

Nevýhoda: Musíte mít minimálně 100 followerů, abyste získali přístup k demografickým informacím. Takže pokud je Vaše firma na Instagramu nováčkem, máte smůlu.

Výhoda číslo 3

Zapnout reklamu nyní můžete přímo v aplikaci. Dříve jste tohle řešili na Facebooku ve Správci reklam či v Power editoru. Nyní stačí přejít na příspěvek, který chcete promovat, a zapnout propagaci. Instagram Vám tam nabídne přímo automatické zacílení, čímž se nenechte moc rozptylovat, raději si cílení u reklamy na Instagramu nastavte sami. Stanovíte si budget na určitý počet dní, přidáte platební metodu, zkontrolujete náhled reklamy a máte hotovo. Cílem Instagramu je zjednodušit a zpřístupnit reklamní možnosti všem.

Nevýhody: Pokud jste zvyklí reklamu na Instagramu tzv. „tagovat“, což bych Vám určitě doporučila, tak raději volte starý dobrý postup. V aplikaci zatím místo na vložení tagů není. Další nevýhodou jsou poměrně omezené reklamní možnosti. Máte na výběr ze dvou cílů reklamy: buď povedete lidi na Vaše webové stránky, nebo budete lokálně propagovat výzvu k akci. To je zatím vše.

Výhoda/nevýhoda číslo 4

Cross-posting neboli zveřejnění jednoho příspěvku na více sociálních sítích. Jsou na něj rozporuplné názory, někdo ho využívá, někdo ne. Já jsem u firemních profilů zastáncem toho, že každá sociální síť by měla mít svůj jedinečný obsah. Svůj soukromý profil na Facebooku klidně s jinou sociální sítí propojte, ale u firemního profilu to opravdu zvažte. Nicméně pro ty z Vás, kteří nesdílíte můj pohled na věc nebo si chcete ušetřit práci, je zde možnost propojení firemního profilu např. s Twitterem, Flikrem, ruskou mutací Facebooku VKontakte a dalšími sítěmi.

Závěrem…

Je to velký krok kupředu ve snaze zpřístupnit reklamní možnosti široké veřejnosti. Budeme tedy kupovat reklamu přímo v mobilu, nebo se budeme spíš držet ověřeného postupu? To ukáže čas.

Věra Kepková

Content Manager & Founder of WTFdigital, s.r.o.

Komentáře