Reklama na Facebooku v kontextu Apple iOS 14

Jak vytvořit dark post na Facebooku
29 října, 2020
Reklama na Pinterestu – hodí se pro vaši firmu?
26 července, 2021

Společnost Apple udělala radost svým zákazníkům novým operačním systémem iOS 14 a nám marketérům přidělala práci. Pokrok nelze zastavit, že? Spravujete-li na Facebooku kampaně, museli jste zaregistrovat varování, které Facebook ohledně nového operačního systému iOS 14 již nějakou dobu zobrazuje. Přesné datum spuštění ale není známo. Nový operační systém bude více chránit soukromí svých uživatelů a  „zprůhlední“ sledování aplikací třetích stran. Super krok z hlediska GDPR, horší z hlediska on-line marketingu. Facebook tímto krokem není nijak potěšen, dle určitých zdrojů se dokonce schyluje k právní bitvě. V tomto článku se podíváme na to, jak můžete svůj reklamní účet na Facebooku na tuto změnu připravit.

Kde začít aneb máte problém?

Podívejte se do Google Analytics/Facebook Analytics, jak moc se vás to týká. Na printscreenu u našeho klienta je vidět podíl uživatelů, který tento operační systém používá. Jsou-li to první místa, cca kolem 20 %, je třeba to začít řešit. Je-li to kolem 10 % a méně, můžete si říct, že by to bylo dobré výhledově udělat, ale teď to není prioritou.

Agregované/souhrnné měření událostí

Změny, které Apple nachystal, budou mít vliv na to, jak budou přijímány a zpracovávány konverzní události z nástrojů, jako je Facebook pixel. Dotčeny budou i firmy, které inzerují mobilní aplikace, a také ty, které optimalizují, cílí a vytvářejí přehledy o konverzních událostech na webu z jakýchkoli obchodních nástrojů.

V reakci na tyto změny je třeba začít používat agregované měření událostí, které bude shromažďovat údaje z Facebook pixelu. Toto agregované měření událostí omezuje doménu na 8 konverzních událostí, které lze použít k optimalizaci kampaně.

Reklamy na Facebooku optimalizované na konverzní události

Pokud něco skrze Facebook prodáváte, nejspíš budete mít vyladěné reklamy s konverzním cílem nákup. Aby tyto reklamy i nadále bez problémů běžely a přinášely výsledky, je třeba ověřit webovou doménu ve vašem facebookovém byznys manažeru. Vygenerujte si TXT záznam a ten přidejte do konfigurace DNS. Pak už jen klikněte na „ověřit“. Celé by to nemělo trvat více než 72 hodin.

Dále ve správci událostí musíte nakonfigurovat až 8 preferovaných událostí, které se týkají této domény, a seřadit si je podle důležitosti vzhledem k vašemu podnikání. Tohle bude mít každá firma jinak. Obecně lze říct, že e-shopy by měly mít událost nákup (purchase) na prvním místě. Pokud jste např. nutriční poradce, tak pro vás asi bude nejdůležitější vyplnění kontaktního formuláře na webu (lead). Dříve bylo možné mít více než 8 událostí, mohli jste si vytvořit události na míru, což bylo super. Nicméně tato možnost se „díky“ iOS14 omezuje.

Třeba se dočkáme od Facebooku vylepšení. Zatím je to tedy takto a je důležité těchto až 8 událostí správně seřadit a k tomu znát cestu zákazníka. Co se optimalizace kampaně týká, je třeba na úrovni reklamní sestavy vybrat tu událost, kterou jste nastavili v souhrnném měření událostí. V případě e‑shopu optimalizujeme kampaň na konverzní událost prodej. Menším e-shopům, které pro využití mechanismů strojového učení mají málo „prodejů“, se vyplatí optimalizovat na některý z předchozích kroků v nákupním trychtýři, případně na vložení do košíku. Záleží tedy, s jak velkými daty pracujete. Nutriční poradce bude obdobně optimalizovat na odeslané formuláře vyplněné potencionálními zákazníky apod. Každá firma, která dělá marketing na Facebooku, bude mít tohle nastavené malinko jinak.

Délka atribučního okna

Dne 19. 1. 2021 se změnila i délka atribučního okna, což má vliv i na výsledky a reportování reklam. Atribuční okno je pevné časové období, v průběhu kterého se budou konverzní události přiřazovat k reklamám. Dříve, když zákazník na webu do 28 dní po kliknutí na reklamu provedl konverzi, se tato konverze připsala konkrétní facebookové kampani. Nyní bude možné sledovat tyto výsledky pouze do 7 dní po kliknutí na reklamu.

Facebook bude dále podporovat následující atribuční okna:

  • 1denní kliknutí,
  • 7denní kliknutí,
  • 1denní kliknutí a 1denní zobrazení,
  • 7denní kliknutí a 1denní zobrazení (výchozí).

Kampaně na instalaci aplikací pro iOS 14 se budou vytvářet na základě atribučního okna poskytovaného rozhraním SKAdNetwork společnosti Apple.

Více k tomuto tématu najdete zde: https://www.facebook.com/business/help/331612538028890?id=428636648170202

Chcete si být jistí, že máte všechno dobře nastaveno?  Kontaktujte nás!

 

Věra Kepková
Věra Kepková
Online marketing manager ve firmě WTFdigital
NEZÁVAZNĚ POPTAT