Sociální síť Foursquare pro hotely a restaurace – Sociální sítě pro firmy

Sociální síť Foursquare pro hotely a restaurace

Testovali jsme automatický nástroj pro instagramový růst
Prosinec 6, 2017
Nařízení o GDPR pro malé a střední firmy a její dopad na internetový marketing firem. Další změny čekejte od Nařízení ePrivacy!
Duben 6, 2018

Provozujete hotel, restauraci, kavárnu či bar? Zvyšte své šance, že si Vás zákazníci najdou, díky sociální síti Foursquare, která funguje na geolokačním principu. Její podstatou je možnost podělit se s dalšími uživateli o aktivity, které jsme prožili, a místa, která jsme navštívili. Založit Foursquare dává největší smysl tehdy, je-li vaše provozovna na turisticky zajímavých místech, protože jsou to více cizinci než Češi, kteří tuto síť znají a využívají.

Mobilní aplikace Foursquare byla spuštěna již v roce 2009 a měla podpořit interakci uživatelů s prostředím, ve kterém se nacházejí. Při zadání polohy vám Foursquare nabídnul zajímavá místa v okolí. Pro cestování a poznávání nových míst jako stvořené. Tolik z pohledu běžného uživatele. A teď pohled lokálního byznysu. Jak můžete tuto aplikaci využít např. jako provozovatel kavárny?

Především vlastněte své místo na Foursquare. Abyste tam mohli přidávat své marketingové nabídky, musíte se o něj jako firma přihlásit. Je velká šance, že na Foursquare již jste, protože o vás dali vědět vaši zákazníci a provedli tzv. check-in neboli přihlášení, čímž oznámili, že místo navštívili. Toto se týká hlavně hotelů, restaurací a kaváren. Nyní je třeba, abyste se přihlásili o vlastnictví tím, že kliknete na: „Do you manage this venue?”

Následně projdete verifikačním procesem, v němž si Foursquare ověří, že toto místo opravdu provozujete. Pokud vás Foursquare nenajde, např. proto, že jste otevřeli provozovnu teprve nedávno, tak si ji tam můžete snadno přidat a vytvořit tzv. brand page.

Brand page ovšem nelze vytvořit, aniž byste měli osobní profil. Takže začněte založením osobního profilu na Foursquare.coma následně můžete přejít k založení obchodního profilu. Zde si vyplníte všechny důležité údaje, jako je název provozovny, adresa, otevírací hodiny atd. Nahrajte fotografie a můžete začít přidávat marketingové nabídky:

  • Foursquare special – např. nabídka pro nové zákazníky.
  • Doporučení – např. vhodné pro obchodní jednání od 9 do 11 hodin.
  • Aktualizace denního menu.
  • Inzerce.

Inzerci můžete otestovat a zjistit, zda Vám něco přináší. V České republice používá Foursquare pár desítek tisíc uživatelů, celosvětově je to cca 40 miliónů lidí. Reklamou tedy potřebujete oslovit hlavně cizince. Takže reklama stojí za zkoušku v turisticky zajímavých a frekventovaných lokalitách. Do portfolia Foursquare patří služby „Foursquare City Guide“, kde se bude vaše reklama zobrazovat. Cílení je založeno na 2 kritériích:

  • zda se uživatel Foursquare City Guide nachází v blízkosti Vaší provozovny,
  • zda by se mohl na základě své historie návštěv stát Vaším klientem.

Foursquare, podobně jako Facebook a jiné sociální sítě, má k dispozici velké množství informací o svých uživatelích a neváhá je využít pro reklamní účely. Ostatně sami uživatelé dávají k využití těchto informací souhlas, když při vytváření profilu souhlasí s obchodními podmínkami.

Nechcete správu Foursquare jako hotelový manažer obstarávat sám? Dejte přístup vašim zaměstnancům k profilu na úrovni editora. Budou moci profil spravovat, nikoliv však provádět nějaké zásadní změny. Vy jako manažer se hlavně dívejte na statistiky v aplikaci, abyste zjistili co nejvíce informací o vašich klientech a ty pak mohli využívat při vytváření nabídek.

Závěrem už jen připomenutí, abyste na dveře vaší provozovny nezapomněli umístit samolepku s logem Foursquare, aby o vás uživatelé této sítě věděli!

Věra Kepková
Věra Kepková
Content Manager ve firmě WTFdigital, s.r.o.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

KONTAKT