Sociální síť Foursquare pro hotely a restaurace

Testovali jsme automatický nástroj pro instagramový růst
6 prosince, 2017
Nařízení o GDPR pro malé a střední firmy a její dopad na internetový marketing firem. Další změny čekejte od Nařízení ePrivacy!
6 dubna, 2018

Provozujete hotel, restauraci, kavárnu či bar? Zvyšte své šance, že si Vás zákazníci najdou, díky sociální síti Foursquare, která funguje na geolokačním principu. Její podstatou je možnost podělit se s dalšími uživateli o aktivity, které jsme prožili, a místa, která jsme navštívili. Založit Foursquare dává největší smysl tehdy, je-li vaše provozovna na turisticky zajímavých místech, protože jsou to více cizinci než Češi, kteří tuto síť znají a využívají.

Mobilní aplikace Foursquare byla spuštěna již v roce 2009 a měla podpořit interakci uživatelů s prostředím, ve kterém se nacházejí. Při zadání polohy vám Foursquare nabídnul zajímavá místa v okolí. Pro cestování a poznávání nových míst jako stvořené. Tolik z pohledu běžného uživatele. A teď pohled lokálního byznysu. Jak můžete tuto aplikaci využít např. jako provozovatel kavárny?

Především vlastněte své místo na Foursquare. Abyste tam mohli přidávat své marketingové nabídky, musíte se o něj jako firma přihlásit. Je velká šance, že na Foursquare již jste, protože o vás dali vědět vaši zákazníci a provedli tzv. check-in neboli přihlášení, čímž oznámili, že místo navštívili. Toto se týká hlavně hotelů, restaurací a kaváren. Nyní je třeba, abyste se přihlásili o vlastnictví tím, že kliknete na: „Do you manage this venue?”

Následně projdete verifikačním procesem, v němž si Foursquare ověří, že toto místo opravdu provozujete. Pokud vás Foursquare nenajde, např. proto, že jste otevřeli provozovnu teprve nedávno, tak si ji tam můžete snadno přidat a vytvořit tzv. brand page.

Brand page ovšem nelze vytvořit, aniž byste měli osobní profil. Takže začněte založením osobního profilu na Foursquare.coma následně můžete přejít k založení obchodního profilu. Zde si vyplníte všechny důležité údaje, jako je název provozovny, adresa, otevírací hodiny atd. Nahrajte fotografie a můžete začít přidávat marketingové nabídky:

  • Foursquare special – např. nabídka pro nové zákazníky.
  • Doporučení – např. vhodné pro obchodní jednání od 9 do 11 hodin.
  • Aktualizace denního menu.
  • Inzerce.

Inzerci můžete otestovat a zjistit, zda Vám něco přináší. V České republice používá Foursquare pár desítek tisíc uživatelů, celosvětově je to cca 40 miliónů lidí. Reklamou tedy potřebujete oslovit hlavně cizince. Takže reklama stojí za zkoušku v turisticky zajímavých a frekventovaných lokalitách. Do portfolia Foursquare patří služby „Foursquare City Guide“, kde se bude vaše reklama zobrazovat. Cílení je založeno na 2 kritériích:

  • zda se uživatel Foursquare City Guide nachází v blízkosti Vaší provozovny,
  • zda by se mohl na základě své historie návštěv stát Vaším klientem.

Foursquare, podobně jako Facebook a jiné sociální sítě, má k dispozici velké množství informací o svých uživatelích a neváhá je využít pro reklamní účely. Ostatně sami uživatelé dávají k využití těchto informací souhlas, když při vytváření profilu souhlasí s obchodními podmínkami.

Nechcete správu Foursquare jako hotelový manažer obstarávat sám? Dejte přístup vašim zaměstnancům k profilu na úrovni editora. Budou moci profil spravovat, nikoliv však provádět nějaké zásadní změny. Vy jako manažer se hlavně dívejte na statistiky v aplikaci, abyste zjistili co nejvíce informací o vašich klientech a ty pak mohli využívat při vytváření nabídek.

Závěrem už jen připomenutí, abyste na dveře vaší provozovny nezapomněli umístit samolepku s logem Foursquare, aby o vás uživatelé této sítě věděli!

Věra Kepková
Věra Kepková
Online marketing manager ve firmě WTFdigital