Testovali jsme automatický nástroj pro instagramový růst

Jak získat na Instagramu správné followery
17 října, 2017
Sociální síť Foursquare pro hotely a restaurace
14 února, 2018

Od klientů často slyšíme, že by chtěli na Instagramu více followerů, více lajků, více komentářů. Všeho víc a co nejrychleji, aby vypadali populárně. Neříkáme, že by to nebylo možné. Klidně Vám do 5 minut zvýšíme počet Vašich followerů o několik tisíc, ale proč dělat, respektive nedělat takové věci? Tak o tom je tento článek.

V jednom jsme s klienty za jedno. Účet, který má hodně followerů, vypadá na první pohled atraktivněji než ten, který má followerů třeba jen 50. Na druhou stranu je lepší mít 50 relevantních followerů, kteří se opravdu zajímají o náš byznys nebo značku než 5 000 anonymních, kterým jste úplně ukradení.

Jenže lidé dávají často na první dojem a na internetu máte jen pár vteřin k tomu, abyste zaujali. Takže spousty firem vymýšlí na Instagramu všechno možné, aby získaly co nejvíce followerů, aby jejich účet byl na první pohled populární. Jednou z možností je zaplatit si nějakou automatickou službu, která práci udělá za Vás. Jak funguje?

Automatické nástroje fungují několika způsoby. Mohou za Vás lajkovat fotografie, sledovat lidi i dokonce jménem Vaší firmy psát komentáře. Tato opatření mohou být zaměřená na konkrétní hashtagy nebo na konkrétní instagramové účty. Veškerá tato aktivita má jediný cíl a to je posílení Vašeho sledování skutečnými lidmi na rozdíl od spamových účtů, které pravděpodobně získáte, když si koupíte pár tisíc followerů na Instagramu. Podtrženo, sečteno: vyhnete se nákupu followerů a za pár dní nebudete na Instagramu vypadat jako začátečníci.

Dá se tedy obejít poctivá práce spojená s budováním základny relevantních followerů? Dokáže se robot chovat na Instagramu autenticky? Tzv. „Instagram bots“ si prostě zaslouží otestovat.

Vybírám tedy jeden z populárních nástrojů pro instagramový růst: Instamacro.

Zkusím testovat po dobu 3 dnů za 7,99 USD. K testu použiji svůj osobní instagramový účet @verkakepkova, který má momentálně 271 followerů a sleduje 191 lidí. Používám Instagram poslední 2 roky, když cestuji, takže zatím tam mám jen 77 fotek. Mezi followery mám pouze facebookové přátele a cestovatele, jejichž profily se mi líbí a čerpám z nich inspiraci. Účet je soukromý.

Přihlašuji se instagramovým účtem k Instamakru, které mi nabízí 5 hodin zdarma na zkoušku před tím, než si koupím jejich službu. Z nabízených možností volím lajkování u fotek, což by mělo přinést nové followery.

Po pěti hodinách Instamacro „dodalo“ 392 lajků, což mi přineslo 7 nových followerů.

Instagram3

Zajímá mě, jací to jsou followeři. Byla bych ráda, aby mě sledovali lidé, kteří rádi cestují a fotí, stejně jako já. Jsem bohužel zklamaná, protože účty vypadají hodně uměle. Slečny v bikinách, e-shop s pantoflemi, fotky automobilů apod. Žádná sláva.

Je tedy vidět, že služba sice funguje, jen ta kvalita followerů pokulhává. Mám se pustit do 3denního testu? Nakonec se rozhoduji, že zkusím jeden den za 2,99 USD. V nastavení si mohu zadat, zda se chci zaměřit na určité hashtagy či lokalitu. Pokud ponechám hashtagy prázdné, tak si robot automaticky vybere ty nejpopulárnější. Cílení může jen pomoci, takže vyplňuji: #travel, #traveling, #traveler, #instatravel.

Lokalitou se nechci nechat omezovat, klidně mohu získávat nové followery z celého světa. Mohu se zaměřit na specifické účty na Instagramu, či naopak vytvořit blacklist na základě účtů, hashgtagů či klíčových slov. Blacklist vyplním na základě klíčových slov. Nechci žádné slečny v bikinách, erotický obsah či auta, takže vyplňuji klíčová slova, které mě v tomto směru napadají.

To je vše. Nechávám tedy nastavené jen automatické lajkování a platím kartou.

Uplynulo 24 hodin

Měla jsem problém se spuštěním, protože jsem sice zaplatila, ale nic se nespustilo, takže jsem kontaktovala zákaznickou podporu. Odpověděli do druhého dne, problém na jejich straně obratem vyřešili a dostala jsem jako náhradu ještě jeden den navíc. Takže testuji nakonec 2 dny.

Je můj účet tedy populárnější?

Instamacro za mě lajkovalo jako o život (celkem 1274 lajků za dva dny) a získala jsem pár followerů, takže celkový počet je teď 282. Při bližším prozkoumání vidím, že cílení trochu pomohlo. Žádné bikiny či auta, které jsem vyloučila. Na druhou stranu jsem si přála získat zajímavé účty cestovatelů. To se nestalo. Bohužel to vypadá na spamové účty s tisíce nakoupenými followery jako např. na obrázku níže. Výsledek tedy nic moc. Za dva dny mám tedy o 11 followerů více. Při zaplacení měsíčního tarifu, který je 39,99 USD, by nárůst byl určitě markantnější.

Napadá mě vyzkoušet ještě automatické komentáře. Chci k tomu využít Instagress, který je jeden z nejoblíbenějších nástrojů. Webová stránka už ale nefunguje. Nacházím informaci, že je to proto, že používat tyto automaty ke komentování či sledování jiných účtů, je proti smluvním podmínkám Instagramu. Instagram může tyto účty kdykoliv zablokovat. Neznamená to sice, že nenajdete na internetu jiné alternativy, ale já určitě nechci riskovat ani svůj soukromý účet, natož účty klientů.

Proč bych tento postup firmám nedoporučila

Tyto nástroje fungují a Váš účet na Instagramu bude na první pohled populárnější, ALE:

  • Noví followeři získaní tímto způsobem nezajistí zvýšení interakce na Instagramu. Vaše firma, Vaše produkty a služby je vůbec nezajímají. Nechtěli byste raději followery, kteří se o Vás zajímají a chtějí třeba někdy nakoupit?
  • Není automatizace jako automatizace. Časovat si na sociálních sítích příspěvky je úžasná věc a ušetří spoustu času. Máte-li publikační kalendář, máte plán a věci pod kontrolou. Instagramový automat Vám nabídne iluzi jakéhosi cílení rádoby kontroly, ale ve skutečnosti to nefungovalo.
  • Automatizace versus autenticita. Autenticita je pro byznys na Instagramu důležitá. Jde tedy využívat automatické nástroje a zachovat si autentičnost? Myslím, že určitě ano, ale všeho s mírou – viz výše zmíněné časování příspěvků. I časování příspěvků potřebuje lidský dohled a možnost rychle změnit plán, pokud je třeba. To roboti pořád neumí. Nepřemýšlí jako lidé. „Přemýšlí“ tak, jak je naprogramujete. Někdy je třeba načasovaný příspěvek na poslední chvíli změnit a dát místo něj jinou informaci, která bude působit v tom okamžiku více autenticky.
  • Kvalita versus kvantita. Skrze sociální sítě dnes navazujeme kontakty a budujeme vztahy. Takže buď můžete mít od zítřka tisíce followerů, kteří nebudou mít o existenci Vaši firmy ani ponětí, NEBO můžete mít strategii růstu založenou na přidávání kvalitního obsahu a dobře cílené propagaci. Co si vyberete? Jaký vztah chcete s Vašimi followery budovat?
Věra Kepková
Věra Kepková
Online marketing manager ve firmě WTFdigital