V dnešní moderní době, kdy je marketing na sociálních médiích stále důležitější, je zacílení reklamy na určitou cílovou skupinu díky němu podstatně jednodušší. Remarketingové kampaně se stávají velmi populárními a dovolují firmám opětovně oslovit zákazníky, kteří by jim jinak odešli a pravděpodobně nakoupili jinde. Takže místo toho, abyste oslovili reklamou široké spektrum lidí, kteří se mohou, ale také nemusejí zajímat o vaše produkty a služby, můžete hned od začátku zapracovat na tom, že se vaše nabídka dostane k těm správným lidem.
Díky vlastnímu okruhu uživatelů se stalo cílení na specifické návštěvníky Facebooku jednodušší. Takto cílené reklamy mohou být extrémně užitečné k tomu, aby přivedly zákazníka, který už jednou nakoupil, zase zpět na vaše webové stránky, anebo aby připomněly vaše služby potencionálnímu zákazníkovi, který sice přišel na vaše stránky, ale zatím nenakoupil.
Úspěch nebo neúspěch těchto remarketingových kampaní závisí na tom, jak je pojmete. Zde vám předkládám pár tipů, o nichž mohu z vlastní zkušenosti tvrdit, že fungují.
Vytvořte pro každý okruh uživatelů jinou kreativu
Zde se nevyplatí být líný. Když už se tedy rozhodnete, že si nastavíte na svém účtu remarketing, tak buďte velmi pečliví ohledně zprávy, kterou tím zákazníkovi posíláte. Dobrou zprávou je to, že je jednodušší prodávat někomu, kdo už s vaším produktem nebo službou má nějakou zkušenost. Je to nesrovnatelně snazší, než když se snažíte získat úplně nového zákazníka. Takže k těmto dvěma skupinám rozhodně přistupujte odděleně a mějte pro každou z nich připravenou nabídku přímo na míru.
Zaměřte se na správné zákazníky
Určitě lze nastavit reklamu jen tak, že osloví jakéhokoliv zákazníka, který přijde na váš web, a je to určitě dobrá strategie. Pokud ale chcete být ještě o píď lepší, tak zkuste oslovit jen zákazníky, kteří navštívili jen ty stránky, které jasně demonstrují jejich zájem o to, co prodáváte. Položte si jednoduchou otázku. Který zákazník byl blíž nákupu? Ten, který se dostal pouze na domovskou stránku, nebo ten, který už má zboží v košíku a zatím s nákupem otálí?
Nabídněte slevu
Pokud se tedy rozhodnete cílit na zákazníky, kteří už zboží téměř zakoupili (měli je v košíku nebo vybírali ze stránek s nabídkou produktů apod.), tak stojí za zvážení nabídka slevy. Co když jen chodí na vaše stránky a čekají, až dáte nějakou slevu? Jednou z možností, jak zvýšit nákupní konverzi, je poskytnout těmto „váhajícím“ slevu třeba v podobě slevového kódu.
Každý má rád ten pocit, že dobře nakoupil, takže nabídka slevového kódu je určitě cesta, jak nalákat potencionální zákazníky, kteří už jednou projevili o vaše zboží či služby zájem. Tento typ reklamy se dá rovněž použít i k oslovení zákazníků, kteří už delší dobu nenavštívili váš web.
Testujte
Ano, testování sice něco stojí, ale vyplatí se. Co zafunguje v jednom byznysu, se v jiném může minout účinkem. Takže opisování je zbytečné. Výhodou testování je to, že zjistíte, co u vás funguje, a do toho pak dáte většinu peněz z marketingového budgetu.