Víte, co je „Dark Post“ a jak ho použít na facebookové stránce?

Komu svěřit správu firemní facebookové stránky? Stačí nějaký brigádník?
12 června, 2015

Jednou z nejúspěšnějších reklamních taktik, která je často používaná, jsou tzv. Dark Posty neboli nepublikované příspěvky. Jedná se o příspěvky, které sice na firemní stránce publikujete, ale přitom nejsou pro fanoušky viditelné, a tudíž se neobjeví ani v kanálu vybraných příspěvků stránky.

K čemu je to tedy dobré?

Představte si, že prodáváte tři výrobky, které mají oslovit tři trochu jiné cílové skupiny, a vy si nejste úplně jistí, jakou zprávou je oslovit, aby výrobky nakoupily. Tušíte jen, že každá skupina bude potřebovat tak trochu jinou výzvu k akci. Tyto výrobky budete chtít promovat na Facebooku, takže je postupně přidáte jako tři různé příspěvky a zaplatíte jim vždy reklamu, kterou zacílíte na konkrétní cílovou skupinu potencionálních zákazníků.

Jenže tady to začíná být trochu ošemetné. Všechny tři reklamy, které běží na vaší stránce, jsou samozřejmě viditelné fanouškům a ti chtějí trochu zajímavější obsah než vidět jednu reklamu vedle druhé. Když si k tomu ještě připočítáte, že jako každý chytrý marketér také děláte A/B testování, tak kolik těch reklam vlastně bude? Třikrát dva? Nebo potřebujete testovat nejen texty, ale i kreativitu?

Dark Post je řešení

Facebook umožňuje marketérům promovat příspěvky s možností jejich neviditelnosti v kanálu vybraných příspěvků. Když se rozhodnete jít touto cestou, tak si můžete vytvořit různé reklamy zacílené na různá publika s různými texty i obrázky. Jinými slovy, můžete v jednom dni otestovat třeba 20 reklam bez toho, aby se některá z nich neukázala na stránce.

Jak vytvořit Dark Post

Musíte upgradovat vaše schopnosti a umět vytvořit reklamu na Facebooku na úrovni Power editoru. Správce reklam může některým firmám bohatě stačit, ale v něm Dark Post vytvořit nelze. Když si tedy přepnete do Power editoru, tak musíte kliknout na záložku „příspěvky stránky“, kde si napřed vyberete, pro jakou stránku chcete Dark Post vytvořit. Dále zvolíte možnost „vytvořit příspěvek“ a vyplníte příslušné údaje. Jedná se o reklamu, takže věnujte pozornost hlavně kolonkám, jako je nadpis odkazu a výzva k akci. Co je zde rovněž důležité, je označit tento příspěvek jako příspěvek, který se použije jen pro reklamu.

Po vytvoření příspěvku nezapomeňte kliknout na tlačítko „nahrát změny“. Až nahrajete všechny příspěvky, které jste si připravili, tak začněte pro ně tvořit jednotlivé reklamy, vyberete správné publikum a zadáte rozpočet. Až vám Facebook reklamy schválí, můžete monitorovat jejich výkonnost v rámci testování, abyste dosáhli nejlepších výsledků.

 

Věra Kepková
Věra Kepková
Online marketing manager ve firmě WTFdigital