Jak založit a spravovat skupiny na Facebooku

Co je dark post na Facebooku a jak ho vytvořit
16 dubna, 2019
videoreklama
5 tipů, jak využít video na sociálních sítích
11 září, 2019

Je dost pravděpodobné, že jako uživatel sociální sítě Facebook jste členem nějaké facebookové skupiny. Možná jste dokonce přemýšleli o tom, že si nějakou založíte. Pokud tedy vážně uvažujete o založení skupiny na Facebooku, pak je tento článek přesně pro vás.

Jaké má skupina na Facebooku výhody?

Je to především skvělý způsob, jak vytvořit komunitu kolem společného tématu. V rámci této komunity se mohou vyvinout zajímavé osobní i pracovní vztahy a také můžete získat nové fanoušky pro vaši firemní stránku na Facebooku. Z hlediska podnikání může být tento počin velmi přínosný, zvláště když Váš záměr bude vytvořit svépomocnou skupinu, v níž zákazníci sdílí tipy, rady a zkušenosti, které jsou užitečné pro jiné členy. Tohle Vám jako podnikateli může pomoct udržet věrnost vašich zákazníků, a to za podmínky, že budete Vy nebo Vaše firma ve skupině aktivní a budete ji správně řídit.

Jak založit skupinu

Jedna z možností, jak založit skupinu, se nachází na Vašem osobním profilu. Z této části se pouze prokliknete k možnosti založit skupinu, viz obrázek.

Dalším krokem je pojmenování skupiny, nastavení soukromí a přidání členů.

Skupiny mohou být:

  • veřejné – všichni na Facebooku mohou vidět její členy a příspěvky;
  • soukromé – všichni mohou najít skupinu a jejího administrátora, členy skupiny a příspěvky v ní však mohou vidět pouze její členové;
  • tajné – pouze členové skupiny ji mohou na Facebooku najít a vidět její příspěvky.

Až si vyřešíte toto základní nastavení, můžete začít přidávat členy pomocí e-mailu. Je zde možnost poslat jim pozvánku, v níž stručně vysvětlíte, proč je do skupiny zvete.

Dále je třeba vyplnit informace o skupině, přidat pěknou úvodní fotku a popřemýšlet, kdo by Vám s tím ve firmě mohl pomoci, a udělit mu administrátorská nebo moderátorská práva. Možná spíš moderátorská, aby se jednoho dne Váš zaměstnanec nerozhodl Vás třeba vymazat nebo jinak poškodit. Ten, kdo skupinu zakládá, se automaticky stává i jejím administrátorem a rozhoduje o dalších právech.

V rámci moderování skupiny bych vyzdvihla možnost vytvoření pravidel pro skupinu. Může jich být až deset a dáváte jimi najevo, jaká pravidla či způsoby chování budou, nebo naopak nebudou tolerovány. Např. můžete zakázat vulgární výrazy, promo určitých výrobků, promo vlastní osoby a jejích služeb. Je to na Vás, jak si pravidla nastavíte a jak je budete formulovat.

Máte-li založenou firemní stránku na Facebooku, můžete k ní skupinu připojit, takže bude viditelná přímo z facebookové stránky. Uvedu 2 příklady.

  • Pokud např. posloucháte na Spotify svůj oblíbený podcast, velmi často moderátor podcastu odkazuje na facebookovou skupinu, kde se diskutuje o tématu konkrétní epizody.
  • Máte-li e-shop s přírodní kosmetikou, můžete založit facebookovou skupinu na téma „Vaše zkušenosti spřírodní kosmetikou“, kde můžete diskutovat na témata: pleťové krémy, barvení vlasů Dozvíte se zpětnou vazbu k Vašim produktům, zajímavé připomínky a náměty zákaznic, ale i fakta o konkurenci, se kterými můžete pracovat.

Na závěr sdílím pár tipů pro moderování skupiny na Facebooku:

  • Vytvořte požadavek na členství ve facebookové skupině. Když někdo požádá o připojení ke skupině, obdržíte jako správce oznámení. Před Vámi se objeví symboly pro potvrzení/odmítnutí a je na Vás, abyste jeho či její žádost schválili, odmítli, nebo zablokovali. Můžete samozřejmě tuto funkci vynechat, ale u skupin připojených k firmě bych spíš doporučovala mít uživatele pod kontrolou.
  • Vytvářejte ve skupině diskuze. Je to poměrně nová funkce, která umožňuje chatovat v reálném čase se členy Vaší skupiny. Chcete-li to provést, klepněte na tlačítko „Diskuse“ umístěné v levém postranním panelu. Pak pokračujte na „vytvořit skupinovou diskusi“.
  • Vytvořte uvítací příspěvek. Můžete ho napsat podle svých představ. Tento příspěvek automaticky identifikuje nové lidi, kteří se stali členy Vaší skupiny, a to tak, že je označí.

To by bylo zhruba to nejdůležitější ke skupinám na Facebooku. Pokud jsem na něco zapomněla, můžete mě doplnit v komentáři pod článkem.

 

Věra Kepková
Věra Kepková
Online marketing manager ve firmě WTFdigital