Stručně řečeno, dark posty jsou nepublikované příspěvky facebookové stránky. Jsou to příspěvky, které nejsou viditelné fanouškům ani followerům stránky a slouží pouze k reklamním účelům. Pokud je začnete používat, necháváte fanoušky a followery ve sladkém nevědomí, že si třeba testujete reakci na různý typ reklamy na Facebooku. Reklam je všude hodně, takže je fanoušci snadno mohou začít vnímat na stránce jako rušivý prvek a může to být důvod, proč některé z nich ztratíte. S využitím dark posts je můžete začít trochu šetřit.
Již ve tři roky starém článku jsem popisovala možnost využití dark posts k A/B testování různých cílových skupin, kreativy či textů, aby z toho vítězně vyšel právě jeden formát reklamy, do kterého z rozpočtu investujeme nejvíc peněz. Tohle se může hodit, např. když uvádíte na trh nový produkt/službu a potřebujete zjistit, která cílová skupina na něj bude nejlépe reagovat. Podobně můžete otestovat i vizuál či text na cílové skupině. Určitě je doporučuji používat a vyčlenit si určitou částku z rozpočtu právě na testování.
Jak tedy vytvoříme dark post?
-cílovou skupinu,
-obrázek,
-text,
-umístění: Facebook versus Instagram.
Vyberte si jen jednu proměnnou, aby bylo jasné, co měříte/porovnáváte. Verze A i verze B musí mít stejný budget, tudíž stejné šance na úspěch.
Závěr:
Jedna věc je něco správně nastavit, druhá optimalizovat. Pro optimalizaci je důležité vidět věci v širších souvislostech, např. pomocí Facebook nebo Google Analytics, a vědět, jaká metrika je pro nás důležitá. Pokud je to např. traffic na webu, tak metrika, která nás zajímá nejvíc, je cena za proklik. Pokud je to míra zapojení, díváme se na počet komentářů apod. Cílem je, abychom z rozpočtu na reklamu získali co nejlepší měřitelný výsledek.