Firemní akce a semináře na sociálních sítích

Interní pravidla pro komunikaci na sociálních sítích
17 dubna, 2017
Reklama na Facebooku nebyla schválená. A co teď?
20 srpna, 2017

Každá firma občas pořádá nějaký ten seminář, školení nebo jinou zajímavou událost, o nichž chce dát vědět co největšímu počtu lidí. Klasický postup u většiny z nich je přidat informaci na web, např. do záložky aktuality, a před samotnou akcí na její konání upozornit osoby a společnosti, na něž má kontakt, zasláním hromadného e-mailu.

Napadlo Vás někdy, zda to náhodou nejde udělat lépe? Jistě, spousta věcí v podnikání je záležitostí času, zdrojů a peněz, nicméně vždy se najdou aspoň malá vylepšení, která nakonec ani nemusí zásadně odčerpávat výše zmíněné. Vztah s Vašimi současnými i potencionálními zákazníky je velmi důležitý a sociální sítě spolu s dalšími nástroji on-line marketingu Vám s tím mohou pomoci. Cílem tohoto článku je tedy představit Vám některé možnosti, které sociální sítě v současné době nabízejí v souvislosti s propagováním firemních událostí.

Dejme tomu, že pořádáte workshop na letošní žhavé téma: EET (Elektronická evidence tržeb). Můžete se inspirovat níže uvedeným postupem, který si rozdělíme na 3 fáze:

1) před workshopem, 2) během workshopu, 3) po workshopu.

Před workshopem

Zřídíte-li pro seminář samostatnou stránku na webu, tzv. „landing page“, můžete tak lépe podporovat marketingovou kampaň spojenou s touto událostí. Sdělíte zde nejen všechny detaily ohledně události, ale můžete zde např. vytvořit webový formulář, který zájemce vyplní a tím se rovnou na seminář přihlásí. Bonus pro Vás je sběr e-mailů. Pokud plánujete placenou internetovou kampaň, např. na Facebooku či Googlu, tak je vždycky lepší, když zájemce povedete přímo na „landing page“ se všemi informacemi a možností registrace než někam do sekce novinek, kde je událost stručně zmíněna.

Vytvořit hromadný e-mail pro kontakty z databáze je pořád starý dobrý a fungující postup, jak dát o nějaké události vědět. Buďte struční a vizuální. E-mail by měl obsahovat všechny hlavní informace ohledně události a také tzv. „Výzvu k akci“, např.: „Registrujte se ještě dnes!“ Pokud budete tvořit výše zmíněnou „landing page“, určitě na ni z e-mailu udělejte proklik.

Založte na Facebooku událost. Je to jednoduché, rychlé a umožní Vám to další šíření informací o události mezi přáteli a fanoušky. Facebook se v možnostech reklamního cílení stále zlepšuje, takže se můžete zamyslet, zda nepřidělíte část rozpočtu na propagaci této události přímo na Facebooku. Jste jako firma aktivní i na dalších sociálních sítích? Informujte o této události i tam. Pokud používáte Twitter, který je hodně rychlý na pohyb informací, klidně tweetujte informaci o workshopu několikrát za sebou v jednom týdnu.

V průběhu workshopu

Asi víte, že existuje živé vysílání na Facebooku. Možná Vám to přijde komplikované nebo se to nehodí k povaze události, kterou pořádáte, ale zkuste aspoň Instagram stories. Pokud má Vaše firma účet na Instagramu, tak můžete během workshopu fotit a točit krátká videa mobilem a ihned přidávat na Instagram. Ty tam budou ke zhlédnutí po 24 hodin, poté se tento obsah automaticky smaže.

Instalujte fotokoutek, je-li to možné. Workshop EET asi nebude tím pravým místem (i když fotokoutek s papírovou maketou pana Babiše by měl něco do sebe), nicméně u EET zůstaňme raději konzervativní. Když zapátrám u našich klientů, tak např. v hotelu Quisisana palace si fotokoutek nainstaloval časopis Elle jako součást svého luxusního konceptu Elle Beauty Lounge a úspěch měl obrovský. Celkem nedávno jsme se internetovou propagací podíleli na akci „Den výrazné rtěnky“, kterou pořádal Avon. Fotokoutek instalovaný na Hlavním nádraží v Praze dokázal dvě věci: vzbudit zvědavost u kolemjdoucích a spoustu materiálu vhodného na sociální sítě.

Po workshopu

Sdílejte zákulisní fotky. Lidé jsou zvědaví a dá se toho využít k přitáhnutí pozornosti k Vašemu workshopu, i když ta hlavní vlna už opadla. Mimochodem, co se děje v zákulisí, je možné publikovat i před workshopem. Opět záleží na jeho účelu, ale některé akce mohou mít velmi zajímavou fázi přípravy. Minimálně můžete zkusit vypustit do světa informaci o připravovaném pohoštění pro účastníky. Tím určitě nikoho neurazíte a spíše lidi pozitivně naladíte. V této poslední fázi můžete na sociálních sítích kromě fotek publikovat i videozáznam, kterým zajímavě uzavřete celou Vaši událost.

Věřím, že jsem Vás nasměrovala tím správným směrem pro pořádání Vašich firemních akcí. Je toho určitě víc, co by se dalo vymyslet, ale zase do blogu nemůžeme prozradit vše. 😊

Věra Kepková
Věra Kepková
Online marketing manager ve firmě WTFdigital