Reklama na Facebooku nebyla schválená. A co teď?

Pokud ve firmě spravujete reklamy na Facebooku, tak jste se s tímto problémem možná už potkali. Facebooku se něco nezdálo na tom, jak jste nastavili reklamní kampaň, nějakou dobu trvalo, než ji zkontroloval, a nakonec ji zamítl. Obecně se dá říct, že Facebook zamítne reklamu, která porušuje pravidla pro inzerci.

Facebook má samozřejmě přesně definovaný seznam zakázaného inzertního obsahu. Jaký typ obsahu je tedy problém?

  • Obsah „pro dospělé“: Výjimkou je plánované rodičovství a antikoncepce, které je však nutno dobře zacílit.
  • Seznamky: Zde je třeba si od Facebooku zažádat o povolení. A s cílením opatrně. Můžete cílit jen na věkové kategorie 18 let a výš a dotyčný musí mít současně v profilu uvedeno, že je nezadaný.
  • Loterie a kasina: Opět je třeba vyžádat si povolení a cílit na osoby starší 18 let.
  • On-line lékárny: Ani zde to bez povolení Facebooku nepůjde. Navíc bude Facebook sledovat, jaké produkty se chystáte propagovat. Jakékoliv léky na předpis zamítne, ale reklamu na opalovací krémy, kosmetiku či produkty na podporu hubnutí vám povolí.
  • Alkohol je samozřejmě také problém. A i když zacílíte na věkovou skupinu 18 a výš, nelze garantovat, že Facebook reklamu schválí.

Úplný seznam problémového zboží a služeb naleznete zde: https://business.facebook.com/policies/ads/prohibited_content

Nepodnikáte ani v jedné z výše zmíněných oblastí a stejně Vám Facebook reklamu zamítnul? Co můžete udělat je odvolat se. Facebook schvaluje reklamy částečně automaticky a částečně ručně, takže se potřebujete od robota posunout k člověku, který reklamu individuálně posoudí. My jsme nedávno řešili problém s hotelem zaměřeným na detoxikaci a živou stravu. Facebook měl problém se slovem „detox“ v textu reklamy. Asi mu to připomínalo toxické látky, a tak nám reklamu nejprve neschválil. Nicméně po odvolání a kontrole cílové stránky webu reklamu povolil.

Formulace reklamního textu

Facebook bere v úvahu i to, jak reklamní text formulujete. Narážky na věk, rasu, náboženství, sexuální orientaci, finanční stav či tělesné postižení rovná se zamítnutí reklamy. Přitom stačí reklamní sdělení jen „refrázovat“.

„Jste na vozíčkář a potřebujete pomoct s nákupy?“ versus „Široká nabídka sociálních služeb.“

“Jste zadlužení až po uši?” versus „Finanční služby na míru.”

V textu je žádoucí být co nejvíce neutrální. Vyplácí se soustředit více na nabízený produkt/službu než na cílovou skupinu.

Gramatika a design

Důvodem k zamítnutí reklamy mohou být i gramatické chyby či špatná interpunkce, protože i toto podléhá zásadám pro reklamu.

V designu obrázku je mnoho textu. Facebook měl donedávna pravidlo max. 20% podílu textu na obrázku. To sice již neplatí, ale mnoho textu může být pořád důvodem zamítnutí reklamy. A i když vám Facebook takovou reklamu schválí, tak ji bude penalizovat menším doručováním cílové skupině. O pravidle 20% podílu textu na obrázku by měl vědět i Váš grafik a už s ním rovnou počítat v možných návrzích reklamního designu.

Závěrem ještě přidáváme tento link, na kterém se můžete odvolat proti neschválené reklamě. https://www.facebook.com/help/contact/1582364792025146

Věra Kepková

Content Manager ve firmě WTFdigital, s.r.o.

Komentáře