Pokud ve firmě spravujete reklamy na Facebooku, tak jste se s tímto problémem možná už potkali. Facebooku se něco nezdálo na tom, jak jste nastavili reklamní kampaň, nějakou dobu trvalo, než ji zkontroloval, a nakonec ji zamítl. Obecně se dá říct, že Facebook zamítne reklamu, která porušuje pravidla pro inzerci.
Facebook má samozřejmě přesně definovaný seznam zakázaného inzertního obsahu. Jaký typ obsahu je tedy problém?
Úplný seznam problémového zboží a služeb naleznete zde: https://business.facebook.com/policies/ads/prohibited_content
Nepodnikáte ani v jedné z výše zmíněných oblastí a stejně Vám Facebook reklamu zamítnul? Co můžete udělat je odvolat se. Facebook schvaluje reklamy částečně automaticky a částečně ručně, takže se potřebujete od robota posunout k člověku, který reklamu individuálně posoudí. My jsme nedávno řešili problém s hotelem zaměřeným na detoxikaci a živou stravu. Facebook měl problém se slovem „detox“ v textu reklamy. Asi mu to připomínalo toxické látky, a tak nám reklamu nejprve neschválil. Nicméně po odvolání a kontrole cílové stránky webu reklamu povolil.
Formulace reklamního textu
Facebook bere v úvahu i to, jak reklamní text formulujete. Narážky na věk, rasu, náboženství, sexuální orientaci, finanční stav či tělesné postižení rovná se zamítnutí reklamy. Přitom stačí reklamní sdělení jen „refrázovat“.
„Jste na vozíčkář a potřebujete pomoct s nákupy?“ versus „Široká nabídka sociálních služeb.“
“Jste zadlužení až po uši?” versus „Finanční služby na míru.”
V textu je žádoucí být co nejvíce neutrální. Vyplácí se soustředit více na nabízený produkt/službu než na cílovou skupinu.
Gramatika a design
Důvodem k zamítnutí reklamy mohou být i gramatické chyby či špatná interpunkce, protože i toto podléhá zásadám pro reklamu.
V designu obrázku je mnoho textu. Facebook měl donedávna pravidlo max. 20% podílu textu na obrázku. To sice již neplatí, ale mnoho textu může být pořád důvodem zamítnutí reklamy. A i když vám Facebook takovou reklamu schválí, tak ji bude penalizovat menším doručováním cílové skupině. O pravidle 20% podílu textu na obrázku by měl vědět i Váš grafik a už s ním rovnou počítat v možných návrzích reklamního designu.
Závěrem ještě přidáváme tento link, na kterém se můžete odvolat proti neschválené reklamě. https://www.facebook.com/help/contact/1582364792025146