Jak získat na Instagramu správné followery

Reklama na Facebooku nebyla schválená. A co teď?
20 srpna, 2017
Testovali jsme automatický nástroj pro instagramový růst
6 prosince, 2017

Instagram nedávno překročil hranici 700 miliónů uživatelů, což je opravdu velké číslo, a nevypadá to, že by se tento trend růstu zastavil. Naopak. Jen za poslední 4 měsíce se k této síti připojilo bezmála 100 miliónů nových uživatelů. A to ještě před pár lety byl Instagram aplikací velmi jednoduchou. Měli jste možnost sledovat účty přátel, firem, světoznámých značek a celebrit dle Vašeho zájmu. Mohli jste sami přidávat fotografie s filtrem nebo bez. Mimochodem právě přidání filtru Instagram odlišovalo od jiných obrázkových sociálních sítí, jako je Pinterest nebo Flickr. Před pár lety ještě nebylo možné diskutovat se svými followery jako na Facebooku či Twitteru. Celkem průměrný start jedné sociální stě, jakých je na světě mnoho.

A pak Instagram přišel s možností vložit 15vteřinové video, čímž velmi rychle reagoval na změnu trendu v distribuci obsahu uživatelům internetu. Dál to byla přímá úměrnost. Čím větší popularitu si video na internetu získávalo, tím více byla tato sociální síť populárnější pro nové uživatele.

V květnu 2016 Instagram změnil svoje logo a následovala další vylepšení:

  • Instagram Stories a tím vznikla konkurence pro Snapchat.
  • Live Stories, které jsou stále velmi populární.
  • Instagram Direct umožňující nově vzájemné diskuze mezi uživateli.
  • Díky vytvoření fotoalba se dále rozšířily možnosti platformy a známé značky a (nejen) ty pak mohly přilákat pozornost ke svým produktům pomocí několika fotek za sebou, jak je např. vidět u firmy Adidas.

  • Vylepšení ovládání platformy z pevného počítače.

Zatímco v minulosti lákal Instagram hlavně velké firmy a známé značky, nyní je stále populárnější mezi malými a středními firmami, které také chtějí dosáhnout své části „koláče“.

Také jste si všimli, že se Instagram stal marketingovým nástrojem, který stále častěji pracuje s přítomným okamžikem? Jak tedy ukrojit svou část koláče? Následující rady, které si Vám tímto dovoluji zdarma poskytnout, se vždy odvíjí od Vašich časových a finančních možností. Zvažte tedy následující.

Udělejte svůj instagramový účet viditelnější

Pokud hned od začátku získáte hodně followerů, je to super. Teď ještě jim dát dobrý důvod, proč by měli Váš Instagram sledovat. Obsah by měl jiný, než je na Facebooku.

Další tipy:

  • Dobře vyplňte bio účtu (kdo jste, co děláte, přidaná hodnota). Volte správná klíčová slova.
  • Vložte URL vašeho webu (nebo třeba i nejnovějšího článku na firemním blogu či zajímavého produktového YouTube videa).
  • Propojte instagramový účet s webovými stránkami, blogem a klidně i elektronickým podpisem.
  • Pokud propagujete příspěvky na Facebooku, zvažte jejich propagaci i na Instagramu.

Buďte na Instagramu aktivnější

Profil máte vyplněný, teď je třeba být pravidelně aktivní. Tzn. sledovat další účty, lajkovat, komentovat, přidávat videa, využívat Instagram stories. Najděte si na Instagramu účty, které chcete sledovat, protože např. jsou to leadeři v oboru, je to Vaše konkurence, jsou to influenceři apod. Jak je najdete? Sledujte hashtagy. Pokud jste např. nutriční poradce, můžete začít hledat #vyziva, #dieta, #hubnuti, #zdravi.

Můžete samozřejmě pracovat i s followery populárních účtů. Mějte pořád na mysli, koho chcete oslovit, a pro tyto lidi tvořte zajímavý obsah.

Zapracujte na nejlepším možném obsahu

Čím lepší obsah publikujete, tím se zvyšuje šance na získání nových followerů. Instagram je velmi vizuální sociální síť. Vaše fotky, které jste nejlépe vy sami vyfotili, by měly být originální a vztahovat se k Vašemu předmětu podnikání. Občas se dá využít fotobanka, ale Vaše vlastní fotky budou vždycky působit lépe a pravdivěji. Jejich kvalita je naprostou samozřejmostí.

Rovněž přidávejte lokalitu. Proč? Protože pokud někdo bude vyhledávat fotky podle lokality, objeví se mu i ta Vaše. A to je cíl, ukázat Vaše produkty či služby co největšímu počtu lidí.

Důležité je samozřejmě k fotce vždy napsat krátký text, v němž promlouváte ke své komunitě. (Radíte, ptáte se, informujete.) A pak jsou tu #hashtagy. Můžete využít nějakou externí aplikaci, která Vám vyhledá ty populární na dané téma. Můžete si je také hledat sami a klidně nějaký nový založit. V každém případě byste je měli umět používat.

Přidávejte příspěvky nejlépe každý den

Firmy se často ptají: A jak často máme přidávat příspěvky?

A my jim odpovídáme: Nejlepší by to bylo každý den, zvlášť pokud Vám jde o rychlý nárůst počtu followerů.

Ne každá firma ale má dostatečné množství obsahu (nebo si to myslí), aby mohla opravdu den co den něco zajímavého a relevantního na Instagram přidat. Každá firma je samozřejmě jiná a nelze tedy univerzálně radit. Obsah může být o zajímavých detailech během pracovního dne – jen si je uvědomit. Pokud je Vaše podnikání zaměřeno na všeobecně oblíbená témata, např. cestování, jídlo, móda, lifestyle, neměli byste mít s tvorbou vhodného obsahu pro Váš instragramový účet problém a opravdu přidávat příspěvky každý den.

Investujte do reklamy

Tento tip dáváme schválně úplně jako poslední. Když si dobře interně vyřešíte body 1–4, nebudete muset ani tolik investovat, zvlášť pokud Váš rozpočet na reklamu není tak štědrý. Nicméně platí, že dobře zacílená reklama, která osloví vaši cílovou skupinu, Vám samozřejmě pomůže získávat nové followery a budovat kolem Vašeho byznysu komunitu jeho příznivců, podporovatelů a zákazníků.

Tipy uvedené v tomto článku se Vám možná budou zdát jednoduché. Jsou ale velmi efektivní. Důležité je dodržování pravidel. Když si na Instagram vzpomenete jednou za dva týdny a uděláte všechno dobře, tak to nebude mít takový efekt jako pravidelně opečovávaný účet.

Věra Kepková
Věra Kepková
Online marketing manager ve firmě WTFdigital