Sociální síť Pinterest je jedna velká výkladní skříň, kde můžete vystavit své produkty a nabízet firemní služby a cílit na zákazníky, hlavně tedy ženy. Ženy totiž tvoří podle statistiky z dubna 2021 téměř 80 % uživatelů Pinterestu.
Jaké firmy by měly zvažovat a testovat úspěšnost Pinterestu pro získávání nových zákazníků? Odpověď je jednoduchá. Je to všude tam, kde bude v nákupním procesu konečné rozhodnutí dělat spíše žena. Uveďme pár příkladů. Vše kolem vybavení domácnosti či interiérového designu, dále ženská klasika v podobě kosmetiky a módy, recepty na cokoliv od vaření po zahradničení, od velkých svatebních plánů, po ty menší týkající se dovolené atd. Sociální síť Pinterest totiž funguje jako inspirace, je studnicí nápadů, které tam uživatelky (a uživatelé) hledají.
Otestujete-li reklamu na sociální síti Pinterest, budete vědět, zda se pro Vaši firmu Pinterest může stát dalším (podpůrným) prodejním kanálem a cestou, jak podpořit povědomí o vaší firmě či značce.
Kolik bude vaši firmu reklama na Pinterestu stát? Můžete například udělat test a spustit reklamní kampaně na Pinterestu například na 3 měsíce v řádech tisíců korun s vybraným cílením na vaše potenciální zákazníky. Pokud se vám peníze investované do reklamy na Pinterestu vrátí se slušnou rentabilitou, máte vyhráno. Pokud ne, ještě to neznamená, že reklama na Pinterestu pro vaši firmu nefunguje. V čem je rozdíl mezi Pinterestem a třeba Facebookem? Uživatelé Pinterestu hodně plánují, inspirují se atd. Mohou tedy vaši nabídku na Pinterestu zaznamenat, ale pro vaši nabídku se rozhodnou až v mnohem delším horizontu, než ve kterém vyhodnocujete reklamy na Pinterestu. Za naši reklamní agenturu, která se reklamou na Pinterestu zabývá, doporučujeme vyhodnocovat nejen prodeje/objednávky, ale právě i další typy soft konverzních události v „co nejdelším“ konverzním okně. Platí, jako v případě dalších sociálních sítí, že o svůj firemní profil na Pinterestu se musíte starat, a to samo o sobě bude vaši firmu stát nějaké prostředky. Každá sociální síť má jiné prostředky, uživatele a obsah, jinou strategii. Proč by měl vaši firmu někdo sledovat na více sociálních sítích, když se neodlišíte obsahem a komunikací? Méně je prostě někdy více. A jak tedy na reklamu na Pinterestu? Níže najdete několik reklamních postupů pro tuto sociální síť od naší reklamní agentury.
Jak propagovat pin
Když pomineme důležitost vizuální kvality pinu, tak zbývá zdůraznit dobře napsaný nadpis a popis pinu. Ten musí obsahovat vhodně zvolená klíčová slova. Máte-li vypracovanou analýzu klíčových slov, určitě si ji vezměte k ruce. Na Pinterestu používejte hashtagy. Více o nich v tomto článku. Nevíte, který pin z vaší nástěnky propagovat? Vyberte ten, o který byl podle analytického přehledu největší zájem, a ujistěte se, že máte k pinu přiřazenou správnou URL adresu, aby se lidé mohli prokliknout na váš web.
Propagovat pin můžete jen tehdy, máte-li vytvořený firemní profil. Jak založit firemní profil na Pinterestu či převést osobní profil na firemní, můžete zjistit podle tohoto návodu.
Cílení reklamní kampaně na Pinterestu
Na Pinterestu si můžete vybrat z těchto cílů kampaní:
Povědomí o značce: Pomozte lidem objevit vaši značku, produkty a další služby.
Zobrazení videa: Propagujte videa, abyste lidem usnadnili objevování vaší značky nebo je přiměli k akcím.
Zvažování (dříve návštěvnost): Přimějte více lidí ke kliknutí na vaši reklamu na Pinterestu.
Konverze: Motivujte lidi, aby na vaší webové stránce prováděli různé akce.
Katalogový prodej: Propaguje svoje dostupné produkty pomocí nákupních reklam.
Další nastavení následuje velmi podobnou logiku jako nastavení reklamních kampaní na jiných sociálních sítích. Můžete cílit na zájmy podobně jako na Facebooku, ale zde je k dispozici i cílení na klíčová slova v souvislosti s daným pinem/produktem. Principem toho cílení je zobrazení vašeho pinu ve výsledcích vyhledávání, když uživatel zadá do vyhledávání na Pinterestu určité slovo nebo slovní spojení, podobně jako na Facebooku.
V reklamních kampaních na Pinterestu nezapomeňte na retargeting
Oslovíte tam předchozí návštěvníky vašeho webu, kteří využívají Pinterest. Jednak se jim připomenete s vaší nabídkou a také je upozorníte na to, že máte na Pinterestu firemní stránku. K tomu si potřebujete vygenerovat kód, tzv. Pinterest tag, vložit ho na webové stránky a vytvořit publikum minulé webové návštěvnosti za období, po které jim chcete na Pinterestu zobrazovat reklamu. Retargeting na Pinterestu bývá velmi úspěšný, protože takovou kampaní oslovujete potenciální zákazníky, kteří vás již znají, protože byli na vašem firemním webu. Z naší zkušenosti tento typ kampaně na Pinterestu může běžet dlouhodobě a významně váš reklamní rozpočet nezatíží. (Samozřejmě záleží, s jak velkým publikem pracujete.)
Sledování konverzí znamená sledování úspěchu
Pinterest tag potřebujete nasadit pro sledování konverzních událostí. Funguje stejně jako u jiných sociálních sítí. Změříte si, jak je reklama úspěšná, jaké měřené konverzní akce uživatelé na webu udělali. Například odeslali poptávkový formulář, nakoupili produkt či navštívili určitý typ stránek, stáhli si produktový list atd. Díky měření konverzních událostí si pak můžete vytvářet v budoucnu tzv. podobné publikum. Podobné čemu? Té konverzní události, kterou měříte. Typicky tedy cílit na podobné publikum zákazníků, kteří na vašem webu nakoupili či objednali službu. Vše je třeba jen dobře, včas a správně nastavit.
Pár optimalizačních tipů a praktických rad pro reklamu na Pinterestu
Práce s klíčovými slovy:
Stejně jako na jakékoli jiné platformě jsou klíčová slova součástí algoritmu Pinterestu. Nezapomeňte do svých popisů zahrnout 4–7 klíčových slov, což umožní relevantnějším uživatelům najít váš obsah a stát se vašimi zákazníky.
Praktické využití produktu:
Co takhle místo strohé, byť kvalitní, fotografie produktu z katalogu zkusit promovat pin, na kterém je vidět, jak produkt prakticky používáte? Tohle nedělají všichni, a proto můžete lépe zaujmout svou cílovou skupinu než konkurence.
Přizpůsobte si reportování vlastním potřebám:
Pinterest má svůj reportovací nástroj a s ním si je třeba jen trošku pohrát a reporty si seřídit, přidat, či ubrat správné sloupce. Důležité budou typicky CTR, CPC, kliknutí na pin, uložení a odchozí kliknutí. Z konverzních událostí si prostě vyberte ty, které sledujete (např. přidání do košíku, nákup), ať je máte na očích.
Měření konverzí
Pro nastavení měření většího počtu různých druhů konverzních událostí na Pinterestu se vám vyplatí pracovat s Google Tag Managerem a zde mít správu všech konverzních událostí (nejen na Pinterestu) pod jednotnou kontrolou.
Chcete poradit s nastavením reklamních kampaní na Pinterestu a jiných sociálních sítích či PPC reklamou? Kontaktujte nás.