Na konci srpna Instagram konečně nabídnul českým uživatelům možnost přepnout si soukromý profil na Instagramu na firemní. Máte už tedy přepnuto? Není to proces nijak těžký a navíc jdou s ním ruku v ruce benefity, kterých jako firma můžete využít. Přepnout na firemní profil není žádná povinnost, ale pokud se Vám hodí některá z jeho výhod, neváhejte. Návod, jak přepnout, najdete zde.
Výhoda číslo 1
Firemní adresa, telefon a e-mail jsou snadno přístupné přímo z aplikace. Potencionální zákazník přijde na Váš instagramový profil a výše zmíněné informace má přímo pod nosem. Jedním dotekem displeje Vám může rovnou zavolat, poslat e-mail nebo si nechat ukázat na mapě trasu, kudy se k Vám dostane. Takže už žádné klikání na URL webu a následné hledání záložky kontakt.
Nevýhoda: Žádná není. Všechno výše zmíněné firmě jen prospěje.
Výhoda číslo 2
Analytické přehledy jsou přímo v aplikaci. Co z nich vyčtete? Přímo ve Vaší dlani budete mít nejdůležitější metriky, jako je dosah, zobrazení, nejlepší příspěvky a reakce na ně. Dále pak i informace o Vašich followerech. Dozvíte se, kolik je jim let, odkud jsou, jakého jsou pohlaví a kdy jsou nejčastěji na Instagramu. Užitečné informace, se kterými se dá dále pracovat.
Nevýhoda: Musíte mít minimálně 100 followerů, abyste získali přístup k demografickým informacím. Takže pokud je Vaše firma na Instagramu nováčkem, máte smůlu.
Výhoda číslo 3
Zapnout reklamu nyní můžete přímo v aplikaci. Dříve jste tohle řešili na Facebooku ve Správci reklam či v Power editoru. Nyní stačí přejít na příspěvek, který chcete promovat, a zapnout propagaci. Instagram Vám tam nabídne přímo automatické zacílení, čímž se nenechte moc rozptylovat, raději si cílení u reklamy na Instagramu nastavte sami. Stanovíte si budget na určitý počet dní, přidáte platební metodu, zkontrolujete náhled reklamy a máte hotovo. Cílem Instagramu je zjednodušit a zpřístupnit reklamní možnosti všem.
Nevýhody: Pokud jste zvyklí reklamu na Instagramu tzv. „tagovat“, což bych Vám určitě doporučila, tak raději volte starý dobrý postup. V aplikaci zatím místo na vložení tagů není. Další nevýhodou jsou poměrně omezené reklamní možnosti. Máte na výběr ze dvou cílů reklamy: buď povedete lidi na Vaše webové stránky, nebo budete lokálně propagovat výzvu k akci. To je zatím vše.
Výhoda/nevýhoda číslo 4
Cross-posting neboli zveřejnění jednoho příspěvku na více sociálních sítích. Jsou na něj rozporuplné názory, někdo ho využívá, někdo ne. Já jsem u firemních profilů zastáncem toho, že každá sociální síť by měla mít svůj jedinečný obsah. Svůj soukromý profil na Facebooku klidně s jinou sociální sítí propojte, ale u firemního profilu to opravdu zvažte. Nicméně pro ty z Vás, kteří nesdílíte můj pohled na věc nebo si chcete ušetřit práci, je zde možnost propojení firemního profilu např. s Twitterem, Flikrem, ruskou mutací Facebooku VKontakte a dalšími sítěmi.
Závěrem…
Je to velký krok kupředu ve snaze zpřístupnit reklamní možnosti široké veřejnosti. Budeme tedy kupovat reklamu přímo v mobilu, nebo se budeme spíš držet ověřeného postupu? To ukáže čas.