Myslím, že neznám firmu, která by nechtěla získávat nové followery na Instagramu. Také vím, že je zajímají hlavně tipy a triky, které je nebudou moc stát. Reklama na Instagramu určitě nové followery přinese, ale to není cílem tohoto článku. Proberme si spíš možnosti, jak optimalizovat profil na Instagramu tak, aby byl pro nové followery atraktivní. Čemu tedy věnovat pozornost?
Bio na Instagramu
K představení vaší firmy na Instagramu slouží tzv. bio (biografie), kde dáte světu vědět, čím se vaše firma zabývá. Dbejte na jasnost a originálnost sdělení, ke stručnosti už vás Instagram se 150 povolenými znaky donutí. Kvalita loga je samozřejmě nutností.
Do popisku můžete přidat i emojis a hashtagy. Měli byste se snažit zaujmout nové followery, tak dobře udejte tón, jakým se chcete na Instagramu prezentovat. Jsme nejlepší, nejkvalitnější či nejrychlejší firma s ISO normou na… Bla bla. Tahle korporátní omáčka nikoho moc nezaujme, ale na LinkedIn s ní uvaříte solidní korporátní polévku. Na „Instáči“, jak říká generace tzv. Mileniálů a mladších, to chce nápad a odlišení.
Porovnejte si tyto dva příklady pro bio architektonické firmy:
Jedna věc řečená dvěma způsoby. Na Instagram zvolte určitě možnost B. 😊 Zajímá vás, jak získávat na Instagramu nové followery? Přečtěte si tento článek, kde jsme o tom napsali.
Klíčová slova
Při vyplňování instagramového profilu věnujte pozornost klíčovým slovům. Jak hledají uživatelé Instagramu témata, která je zajímají? Vyhledávají jednotlivá slova, která se vztahují k dané lokalitě, nebo k tématům, která je zajímají. Zamyslete se tedy nad tím, jaká slova potencionální followeři zadají, když budou hledat profily jen tak pro inspiraci, trendy hashtagy, nebo chtít sledovat určitou lokalitu. Ty pak použijte.
Pokud chcete získávat více followerů např. z Prahy, tak by neškodilo, aby instagramové bio obsahovalo výraz „Praha“. Lokalitu můžete napsat i jako součást jména. Do bia můžete přidat vhodně zvolené hashtagy, či Váš brandový hashtag, který se vztahuje k určité kampani, nebo soutěžní hashtag.
URL link na profilu
Bio na instagramovém profilu má ještě jednu funkci, kterou můžete využít, a tou je klikatelná URL. Samozřejmě tam můžete napsat www.např.názevfirmy.cz, ale je lepší použít zkracovače URL, jako je např. www.bitly.com , a měřit prokliky na vaši domovskou stránku, nebo stránku se speciální akcí, či s právě probíhající soutěží. Pokud má vaše firma webů více a vám se zrovna hodí vést lidi na jiný web, klidně to můžete udělat. Hlavně ať je web optimalizovaný pro mobilní zařízení, což si předem ověřte.
Instagram je mobilní aplikace, takže uživatelé se budou na váš web proklikávat z mobilu. Kromě toho, že verze webu by měla být optimalizovaná pro mobily, tak byste se ještě měli zajímat o to, za jak dlouho se web načte. Dle tohoto výzkumu s vámi bude mít většina uživatelů trpělivost v průměru 3 vteřiny. Takže pokud se vám web načítá déle, přicházíte minimálně o followery, možná i o zákazníky.
S klikatelnou URL si můžete „hrát“ dle aktuálních potřeb. Můžete např. představit nový produkt či službu a do příspěvku napsat, že více informací zájemci naleznou po kliknutí na link v bio.
Věřím, že se vám tyto optimalizační tipy budou hodit a že přispějí k získávání nových followerů a zákazníků.